نشست هم اندیشی معاونت خدمات شهری و فعالان رسانه

0
360481
نشست هم اندیشی معاونت خدمات شهری و فعالان رسانه

نشست هم اندیشی معاونت خدمات شهری و فعالان رسانه

در نشستی که با حضور جناب اقای علی اصغر اسداللهی معاون خدمات شهری، شهرداری و فعالین رسانه برگزار شد موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت؛

۱- شرح وظایف بخش خدمات شهری

۲-معرفی ۵ حوزه اصلی هدف بخش خدمات شهری

۳-معرفی ۷ سازمان تحت نظارت حوزه خدمات شهری

۴-دست آورد ها و تصمیم گیری های مهم مدیریت شهرداری جدید

۵- اولویت بندی درخواست های شهروندان با توجه به بودجه

در این نشست پس از بررسی و تعریف کلی مسولیت ها و فعالیت های این حوزه، هریک از فعالین رسانه به ارائه درخواست های مردم و مشکلات جاری در شهر پرداختند.

پیش از آن معاون خدمات شهری، به اهمیت فرهنگ سازی و لزوم تمرکز بر آموزش پرسنل اداری، شهروندان و اصحاب رسانه و شناخت مطالبات و مسولیت ها اشاره کردند.

از مهم ترین موارد بررسی شده در این جلسه میتوان به موضوعات زیر اشاره کرد؛

1) اهمیت فضای سبز و تغییر گونه های گیاهی؛ اسداللهی از طرح همکاری با سازمان محیط زیست و دانشگاه ها برای استفاده از دانش روز و تخصصی خبرداد.

2) تغییر شبکه آبیاری فضای سبز؛ در این جلسه به آبیاری به وسیله آب نامتعارف و آبیاری به وسیله تانکر و ایرادات آن اشاره و پیشنهاداتی بررسی و معرفی شد.

3) احداث تصفیه خانه پساب تا سال آینده

4) معرفی طرح کاشت درخت به عنوان نذر درخت و …

5) معرفی طرح ارائه خدمات مشاوره به شهروندان به وسیله درگاه های اینترنتی و در کم ترین زمان ممکن، این مشاوره در حوزه های زیر مجموعه خدمات شهری مانند کاشت گیاه و … صورت میگیرد.

6) ایجاد بخش تعمیر و نگهداری به حوزه خدمات شهری برای نورپردازی های شهری، تاسیسات برق، مبلمان و فضای سبز شهری

7) کمک و حمایت شهرداری برای ساخت کارخانه های بازیافت و حمایت از طرح های تفکیک زباله، جمع آوری و مکانیزه سازی جمع آوری زباله ها

8) استفاده از ایده های استارت آپ در حوزه های جمع آوری پسماند خشک و پسماند های ویژه و حمایت شهرداری از این طرح ها

از دیگر مسائل بررسی شده در جلسه اهمیت حفظ رود کارون، بستر و حاشیه این رودخانه به عنوان مهم ترین نماد شهر اهواز است که گفته شده در بودجه سال آینده و طرح های زیبا سازی موقت نوروز بودجه ویژه و شاخصی برای آن در نظر گرفته شده است.

اسداللهی همچنین به اهمیت پیشگیری و رفع تخلفات شهری و معضل ترافیک به وجود آمده از دستفروشان و میوه فروشان سیار اشاره کرد و افزود، با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداری،دادگستری،راهنمایی و رانندگی و…. سعی در نظم بخشی بیشتر و به روشی غیر از روش فعلی دارند.

در پایان این جلسه به ثبت قرارداد های پیمانکاران در سامانه ستاد اشاره شد و پیمانکاران برای شرکت در مناقصات نیز میتوانند از طریق این سامانه اقدام بفرمایند.

در رابطه با بودجه های اختصاص داده شده به مناطق نیز به عدالت در راستای افزایش سطح امکانات مناطق کم برخوردار اشاره شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید