وضعیت آب‌ و هوای خوزستان در روزهای آتی

0
360555
آب و هوا خوزستان | وضعیت هواشناسی خوزستان در روزهای آتی

وضعیت آب‌ و هوای خوزستان در روزهای آتی چگونه است؟

سبزواری، مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد: افزایش گرد و خاک در خوزستان تا آخر این هفته ادامه دارد.

وی افزود: هم چنین رگبار باران از امروز تا آخر هفته برای استان پیش‌بینی می‌شود.

سبزواری بیان کرد: در روزهای پایانی هفته، افزایش ابر در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق، کاهش افق دید، کاهش کیفیت هوا در مناطق متعدد چون مناطق شرقی و شمالی خوزستان، ایجاد تگرگ، وزش بادهای شدید، خیزش گردوخاک، توفان‌های لحظه‌ای در مناطق شرقی و جنوبی و مرکزی استان قابل پیش‌بینی است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان، خبر از افزایش دمای خوزستان و گرم‌شدن هوا را تا 5/37 سانتیگراد گزارش داد، وی سردترین مناطق را امیدیه و ایذه با 4/9 بیان کرد.

علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان در مورد آلودگی هوا هشدار داد: در فضای سبز و خدمات شهری حتماً از کلاه و دستکش و ماسک استفاده شود، وی افزود: عملیات گردآوری و حمل‌ و نقل و دفن زباله هرچه زودتر صورت گیرد تا از تلنبار شدن زباله‌ها در معابر عمومی و در نتیجه ایجاد آلودگی بیشتر در فضای عمومی جلوگیری شود.

علوی تأکید کرد: تاحدامکان عملیاتی گندزدایی و آتش‌زدن زباله‌ها و فضولات حیوانی در ایام تشدید گرد و خاک جلوگیری شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضعیت هوا خبر داد: شهرهای اهواز، آبادان، آغاجاری، امیدیه، اندیکا، ایذه، باغ ملک، باوی، بستان، بندر ماهشهر، بهبهان، حمیدیه، حسینیه، خرمشهر، دهدز، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، صنفی آباد، دزفول، کارون، گتوند، لالی، مسجدسلیمان، هفت گل، هندیجان و هویزه همگی از مناطقی هستند که تا انتهای هفته دچار گرد و خاک شدید، طوفان لحظه‌ای و رگبار باران همراه با گرد و خاک هستند.

هواشناسی خوزستان هشدار داد: در شرایط بحران آب‌ و هوا احتمال شکستن درختان، صاعقه شدید، آب گرفتگی، جاری شدن سیلاب در برخی مناطق وجود دارد.

گفتنی است منشأ پدیده گرد و غبار در خوزستان کشورهای عراق و عربستان هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید