برج متروپل آبادان فرو ریخت

0
360482
برج متروپل آبادان فرو ریخت
برج متروپل آبادان که ساختمان تجاری در خیابان امیری این شهر بود فرو ریخت. تعداد کشته ها تا الان 5 نفر اعلام شده است.

برج مترو پل آبادان فرو ریخت

برج متروپل آبادان فرو ریخت

برج تجاری، پزشکی، اداری متروپل در فضایی با بیش از ۶۰۰۰ مترمربع در ۹ طبقه توسط هلدینگ عبدالباقی در سال در سال ۱۳۹۸ ساخته و توسط استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود.

به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۹ طبقه اداری-تجاری متروپل، برای ایمن‌سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

به گفته اهالی این منطقه، در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است و طبق مشاهدات ساختمان به‌صورت کامل تخلیه شده است.

طبق گفته اهالی، شدت این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.
احسان عباسپور فرماندار ویژه آبادان، اما در گفت‌وگویی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد. تمامی دستگاه‌ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند.

وی با بیان اینکه ساختمان درحال ساخت بوده و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد، افزود: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

برج متروپل آبادان فرو ریخت.

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان نیز در این ارتباط با بیان اینکه ساعت ۱۲:۳۰ امروز دوم خرداد ماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری ۹ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری اعلام شد، اظهار داشت: چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودرو‌های ست‌نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است

وی تصریح کرد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهر‌های همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

مجتبی خالدی در بیان جزئیات تازه از این حادثه گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۹ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد و تاکنون ۴ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه تاکنون یک فوتی در این حادثه داشتیم، اظهارداشت: برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم‌های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.
رئیس فوریت‌های پزشکی آبادان با اشاره به ریزش ساختمان ۹ طبقه، گفت: این ساختمان ۹ طبقه در مرکز شهر آبادان است و بخشی از این ساختمان ریزش کرده است. موضوع مهم امنیت و ایمن سازی ساختمان است که نیرو‌های امدادی در حال انجام هستند.

برج متروپل آبادان فرو ریخت.

نقیبی خاطرنشان کرد: ۱۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است؛ ضمن اینکه یک فروند بالگرد نیز آماده شده است.

رئیس مرکز فورتی‌های پزشکی آبادان درباره تعداد مصدومان بیان داشت: تاکنون ۷ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و متاسفانه تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده است.

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی فروریختن  برج متروپل در آبادان اورژانس خوزستان در حالت آماده‌باش قرار گرفت.

وی از اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس استان خوزستان در پی بروز این حادثه خبر داد.

شرهانی گفت: ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام شدند و کلیه نیرو‌های ستادی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اهواز نیز به آبادان اعزام شد.

شرهانی با بیان اینکه از تعداد کشته‌ها و مصدومین اطلاعاتی در دست نیست، گفت: در این ساختمان واحدهای مسکونی قرار داشت.

‌مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان درباره میزان مصدومان گفت: تاکنون ۱۶ مصدوم از زیر آوار نجات یافتند، اما احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک ساحتمان و احتمال ریزش‌های بعدی از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.

حمید مرانی‌پور دادستان ویژه آبادان در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

سخنگوی اورژانس کشور در تازه‌ترین اخبار اظهار داشت: تعداد قربانیان حادثه ریزش برج متروپل در آبادان به سه نفر افزایش پیدا کرد که جان باختگان جوان هستند.

وی افزود:‌ همچنین ۲۱ نفر هم مصدوم شده که وضعیت جسمانی دختری ۱۰ ساله وخیم است.

عبدالنبی پورخلف، رئیس شورای شهر خرمشهر نیز از اعزام خودروهای عملیاتی آتش نشانی شهرداری این شهرستان خبر داد و گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری خرمشهر در آماده باش کامل قرار گرفته است.

سرهنگ حسین زلقی فرمانده انتظامی آبادان در پی ریزش ساختمان تجاری متروپل از مردم خواست؛ از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.

وی افزود: تیم‌هایی از یگان های انتظامی و راهور برای تامین نظم و امنیت در محل حادثه حضور دارند و اقدام به تخلیه لایه‌به‌لایه جمعیت از معابر و نوارکشی در محل می‌کنند تا مسیر تردد خودروهای امدادی باز شود.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: علت حادثه در دست بررسی است و ‌هرگونه اطلاعات تکمیلی از سوی مراجع ذیصلاح به اطلاع هموطنان خواهد رسید

پس از حادثه ریزش ساختمان در آبادان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در صحنه حاضر و دستورات مقتضی جهت رسیدگی به موضوع صادر شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

رئیس روابط عمومی اورژانس خوزستان از افرایش تعداد فوتی‌های ریزش ساختمان در آبادان به ۳ نفر خبر داد و گفت: در این حادثه ۲۱ نفر مجروح شده‌اند و تلاش‌های برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

وی همچنین احتمال محبوس‌شدن ۵۰ نفر در ساختمان خبر داد و اظهار کرد: رنج سنی مصدومان جوان است و در میان مصدومان یک پسر بچه ۱۰ ساله بدحال وجود دارد.

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان در تازه‌ترین خبر با بیان اینکه طبق ارزیابی تیم‌های هلال‌احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند، گفت: با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

سخنگوی اورژانس در خبری اظهار داشت: تعداد مصدومان تا ساعت ۱۵ و ۱۲ دقیقه به ۲۵ و تعداد فوتی‌ها به ۴ تن رسید.

عباس پور فرماندار آبادان در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل ۵ نفر و مصدومان آن ۲۷ نفر است.
او با اشاره به اینکه ساختمان در منطقه شلوغ و پر ترددی بوده است، ادامه داد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ساختمان متروپل تخریب شده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید