رئیس جمهور در آبادان

0
360485
رئیس جمهور در آبادان

رئیس جمهور در آبادان

رئیس جمهور به آبادان آمد

آیت‌الله سیدا‌براهیم رئیسی که صبح روز جمعه ۱۳ خرداد ‌‌بدون اطلاع قبلی و به صورت سرزده به آبادان سفر کرده بود ‌با حضور در خیابان امیرکبیر (امیری) آبادان عملیات آواربرداری را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و سپس با حضور در منزل خانواده جلیلیان از بازماندگان این حادثه ضمن تسلیت، با آن‌ها گفت‌وگو کرد و در ادامه به جلسه شورای اداری آبادان رفت.

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری آبادان با اشاره به ‌بازدید از ساختمان متروپل و گلایه و انتقاد مردم از روابط ناسالم در ساخت این ساختمان ‌و ‌فسادهای صورت گرفته در این مسیر اظهار داشت: ‌به موازات اقدامات فنی و میدانی، باید به سرعت عملیات آواربرداری انجام شود.‌

وی با بیان اینکه امیدوارم رسیدگی به روابط ناسالم و فسادهای منجر به حادثه متروپل با همان سرعت رسیدگی‎های میدانی به این حادثه پیگیری شود، تصریح کرد: ‌خاطیان بدانند که گذر زمان آنها را از مسئولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد.

رئیس جمهور با بیا‌ن اینکه با کسانی که برای سودجویی بیشتر و با سوداگری و روابط ناسالم و مفسدانه چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید برخورد عبرت‌آموزی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: ‌خاطیان بدانند که گذر زمان آنها را از مسئولیت و پاسخگویی مبرا نخواهد کرد.

رئیسی با بیان اینکه این چهارمین حضور من در استان خوزستان است و حضور ‌در اقصی نقاط کشور تا زمانی که مشکلات مردم حل شود ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: مصوبات سفرهای گذشته به خوزستان همچون ماه‌های گذشته باجدیت تا زمان تحقق نتیجه پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت حق مردم این خطه نیست، تصریح کرد: تا روزی که مشکلات آبادان حل شود مدام به خوزستان سفر خواهم کرد و نمی‌گذاریم دیگر چنین اتفاقاتی تکرار شود.‌ حادثه متروپل آبادان باید عبرتی شود برای سوء‌استفاده کنندگان.

رئیسی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده متروپل در بخش فنی با نظر کارشناسان در زمینه آواربرداری در جریان است، گفت: در بخش حقوقی نیز به مطالبات همه افرادی که شاکی و مدعی هستند رسیدگی و تلاش می شود هیچ صاحب حقی احساس نکند حقش ضایع شده است.

وی افزود: بخش سوم مربوط به علت یابی قضیه است با این موضوع که به هر گونه فساد صورت گرفته در ساخت این ساختمان ناپایدار رسیدگی جدی می شود تا جایی که هیچ کس جرات نکند با روابط ناسالم و سوداگری به اقدامات مشابه دست بزند و جان مردم را به خطر بیاندازد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید شاهد حوادث بعدی باشیم تاکید کرد: هر ساختمانی در سراسر کشور چنین شرایطی دارد باید بررسی و گزارش شود و در صورت لزوم، ترمیم و یا تخلیه شود. این مصوبه که همه ساختمان های مربوط به دستگاه های اداری ، اشخاص حقیقی و حقوقی را در بر می گیرد باید سریع دنبال شود و یک روز هم به تاخیر نیافتد.

وی یادآور شد: همه بهره برداران، همه صاحبان و همه مسئولانی که در این باره مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند تا جایی که ثابت شود ما در کشور چنین سازه هایی نداریم.

رییس جمهور از مسئولان اجرایی و نظارتی مثل نظام مهندسی و شهرداری ها خواست بدون هیچ اغماضی  مسئولیتشان را انجام دهند.

آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خوزستان چه در زمان انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس دین خود را ادا کرده و خط مقدم بوده است گفت: مساله خوزستان و آبادان را جزء اولویت ها قرار داده ایم کارگروهی هم پیشتر در این زمینه فعال شده و در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: مسائل خوزستان و آبادان فقط رسیدگی به پرونده متروپل نیست بلکه باید بصورت جدی به ظرفیت ها، اشتغال و بیکاری باید سامان داده شود.

رییس جمهور تاکید کرد: پیام سفرش به آبادان این است که مسئولان بدانند مسئله خوزستان از دستور کار دولت خارج نمی شود و تا وقتی که مشکلات حل نشود این سفرها ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید