مانسون هندی در خوزستان

0
360489
مانسون هندی در خوزستان

مانسون هندی در خوزستان

به نقل از خبرگزاری ایسنا ، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به احتمال ایجاد خسارت در پی فعالیت سامانه مانسون در خوزستان در روزهای آینده گفت: با توجه به نوع حادثه و احتمال جاری شدن سیلاب در مسیل‌ها، آب‌روها و وزش باد، انسداد مسیرهای تردد، تخریب‌های احتمالی، سقوط پایه‌های برق، درختان و اجسام در ارتفاع محتمل هستند و عشایر نیز می‌توانند در معرض خطر باشند.

شهاب صدیقی با اشاره به پیش‌بینی فعالیت سامانه مانسون در استان خوزستان و احتمال وفوع سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن اظهار کرد: در جلسه روز گذشته از تعدادی از شرکت‌های بزرگ نفتی، فولاد و پتروشیمی دعوت کردیم تا در شرایط کنونی از امکانات آن‌ها در حوزه پشتیبانی و ترابری استفاده کنیم؛ بر اساس قانون مدیریت بحران، این تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که با مدیریت بحران همکاری کنند و این موضوع در قانون دیده شده است.

وی در خصوص اهمیت اطلاع‌رسانی رخدادهای هواشناسی به شهروندان افزود: با اعلام هشدار هواشناسی چه برای گرد و خاک و چه برای دیگر رخدادهای هواشناسی، موضوع از طرف مدیریت بحران استان در همان روز به ستاد شهرستان‌ها اعلام می‌شود و رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی می‌کنند. به دنبال راه‌اندازی سامانه هشدار سریع به شهروندان نیز هستیم تا از طریق  پیامک نیز اطلاع‌ رسانی سریع انجام شود؛ مطالعات آن انجام شده و در حال پیگیری کسب اعتبار هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: بعد از اعلام هشدار توسط هواشناسی در سطوح مختلف، موظف به برگزاری جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها هستیم و بر اساس اطلاعات هواشناسی، تصمیمات لازم گرفته می‌شود. در خصوص شرایط اخیر نیز ابتدا هشدار سطح نارنجی اعلام شد و سپس هشدار سطح قرمز صادر شد. با توجه به این وضعیت و پهنه‌ای که این سامانه در استان خوزستان درگیر می‌کند، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

صدیقی با تشریح وضعیت سامانه هواشناسی پیش رو، عنوان کرد: بارش باران، تگرگ، وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است؛ با این وضعیت باید تاب‌آوری استان تامین شود و برقراری شرایط عادی زندگی  را داشته باشیم و برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: پیش‌بینی شده که این سامانه شهرستان‌های دزپارت، ایذه، اندیکا، لالی، مسجدسلیمان، باغملک تا ماهشهر و هندیجان را بارش درگیر کند بنابراین  با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم شهروندان باید نسبت به رخداد این حادثه توجیه شوند؛ در استان فارس دیدیم که برای خیلی‌ها باور وقوع این حوادث ایجاد نشده بود.

وی با اشاره به احتمال ایجاد خسارت در پی فعالیت سامانه مانسون در خوزستان در روزهای آینده گفت: تلاش شده که با استفاده از رسانه‌ها و استانداری اطلاع‌رسانی وسیع انجام شود؛ با توجه به نوع حادثه  و احتمال جاری شدن سیلاب در مسیل‌ها، آب‌روها و وزش باد، انسداد مسیرهای تردد، تخریب‌های احتمالی، سقوط پایه‌های برق، درختان و اجسام در ارتفاع محتمل هستند و عشایر نیز می‌توانند در معرض خطر باشند.

صدیقی با اشاره به توصیه‌های لازم کشاورزی تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی یکی از اعضای ستاد مدیریت بحران است؛ در حوزه کاهش خسارات کشاورزی و آموزش کشاورزان از طریق جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی شده اما پوشش بیمه‌ای مناسب نیز باید دیده شود که از اردیبهشت‌ماه امسال پوشش بیمه‌ای دام و محصولات کشاورزی را آغاز کرده‌ایم.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در گفتگوی تلویزیونی یادآور شد: سرعت وزش باد و حجم بارندگی می‌تواند باعث بروز خسارت کشاورزی شود که با پوشش بیمه‌ای امیدواریم این خسارت‌ها پوشش داده شود.

برای مشاهده اخرین وضعیت آب و هوا خوزستان به هواشناسی خوزستان مراجعه فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید