صیدون باغملک متحمل خسارات سیل

0
360511
صیدون باغملک متحمل خسارات سیل

صیدون باغملک متحمل خسارات سیل

به نقل از تسنیم ، ابراهیم سپاس زاده دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد بارش باران‌های سیل آسا ناشی از فعالیت سامانه مانسون در بخش صیدون شهرستان باغملک برای سومین بار بودیم.

وی با بیان اینکه بر اساس هشدارهای سطح نارنجی هواشناسی و مدیریت بحران خوزستان، شاهد ناپایداری جوی در شهرستان و بخش صیدون تا روز دوشنبه خواهیم بود، افزود: باغملک از بارش باران‌های مانسونی متأثر شد، اما صیدون به دلیل کوهستانی بودن و قرار داشتن روستاهای این بخش در مسیر رودخانه علا، خسارت‌های زیادی به منطقه وارد شد.

بخشدار صیدون با اشاره به اینکه خسارت‌های وارده به این بخش در حوزه راه‌های روستایی و میان استانی با استان کهگیلویه و بویراحمد بود،گفت: در حوزه کشاورزی به دلیل نبود صنعت و انجام فعالیت‌های کشاورزی به عنوان حرفه و شغل اصلی ساکنان منطقه، شاهد خسارت‌های زیادی هستیم. همه سراب‌های کشاورزی که به صورت سنتی ساخته هستند، تخریب و بسیاری از تأسیسات آب برخی روستاها تخریب یا با سیلاب غرق شده‌اند.

سپاس زاده گفت: باتوجه به اینکه صیدون از داشتن ایستگاه برق محروم است، اتوترانس‌های موجود بر اثر صاعقه دچار مشکل شده‌اند و نوسان‌های برق اهالی این بخش را آزار می‌دهد، همچنین تعدادی شاهد آبگرفتگی و تخریب تعدادی از منازل بودیم.

وی به بازدید برخی مسئولان از بخش صیدون باغملک اشاره کرد و افزود: در این بازدید، دستور رفع مشکلات و ارزیابی و اعلام خسارت‌های ایجاد شده در بخش کشاورزی، مسکن و دام به منظور جبران آن‌ها به اداره‌های کل صادر شد.

سپاس زاده گفت: با توجه به اینکه امرار معاش و درآمد اهالی صیدون از راه کشاورزی تأمین می‌شود، تعداد زیادی از سراب‌های کشاورزی با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان بسته شدند، اما سیلابی که شامگاه پنجشنبه اتفاق افتاد، آنها را تخریب کرد.

به گفته بخشدار صیدون، بستن سراب‌های کشاورزی به پس از پایان فعالیت سامانه مانسون و روز دوشنبه هفته پیش رو موکول شده تا از ضرر و زیان کشاورزان بیش از این جلوگیری شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید