گزارشی از سفر رییس جمهور به خوزستان + عکس

0
909040
گزارشی از سفر رییس جمهور به خوزستان + عکس

گزارشی از سفر رییس جمهور به خوزستان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همراه با اعضای هیات دولت هفتم اردیبهشت ماه (صبح پنجشنبه) با استقبال استاندار و مسئولان استانی از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

۱۱ وزیر و پنج معاون، رییس جمهور را در این سفر ۲ روزه به استان خوزستان همراهی می‌کنند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

در بدو ورود:

سید ابراهیم رییسی در بدو ورود به فرودگاه دزفول، گفت: در این سفر پیگیر مصوبات سفر اول به استان خوزستان خواهم بود تا بررسی شود که مسئولان چه کردند.

وی خاطرنشان کرد: در گزارش‌ها، آمار و ارقام، برای بنده مهم آن است که آیا مشکلات مردم حل شده است یا نه؟ مراجع مختلفی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس، استاندار، افراد شاخص استان که در دولت حضور دارند و برخی افراد دیگر مسائل استان را به ما منتقل می‌کنند و برای ما مهم آن است که با حضور در میدان مشکلات را حل کنیم؛ به دنبال این هستیم که با این حضور مشکلات حل شده و تا حل مسائل این نحوه کار را با جدیت ادامه خواهیم داد.

رییسی گفت: مردم اهواز نباید مشکل فاضلاب داشته باشند و جوانان خوزستان نباید از بیکاری رنج ببرند. با ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، نباید مشکل آب‌وفاضلاب و زیرساخت ها وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این دوران تلاش دولت جبران عقب‌ماندگی‌های استان خوزستان است.

آیت الله رییسی به زیارت آستان متبرک سبزقبا رفت

آیت الله رییسی و هیات همراه پس از استقبال توسط مسوولان خوزستان در فرودگاه دزفول به زیارت امامزاده سبزقبا (ع) رفت و برادر امام رضا(ع) را زیارت کرد.

تعدادی از خانواده معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس در آستان متبرک سبزقبا به استقبال رئیس جمهور رفتند.

افتتاح خط تولید کاغذ مقوا

خط تولید کاغذ مقوا از ضایعات روز پنجشنبه با حضور رییس جمهور و هیات همراه با صرف ۱۲۰ میلیارد تومان در شرکت کارتن محمد دزفول افتتاح شد.

راه‌اندازی خط تولید کاغذ مقوا در این شرکت زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر را به همراه داشته است که تاکنون ۳۰ نفر جذب شده و بقیه نیروها به تدریج جذب خواهند شد.

در این خط تولید از کاغذ باطله، کاغذ تولید می‌شود و طی آن کاغذهای باطله با بازیافت به چرخه مصرف باز می‌گردند.

بازدید رئیسی از نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی در دزفول

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شده است، بازدید کرد.

در این نمایشگاه ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در حوزه های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند، حضور دارند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این نمایشگاه با توضیحات مسئولین بخشی از مجموعه‌های احیاگر از اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت کنونی واحدهای احیا شده مطلع شد.

آیت‌الله رئیسی در مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی در دزفول:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد صنعتی و تولیدی که در حاشیه دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی در شهر دزفول برگزار شد، این شهر را نماد مقاومت، ایستادگی و احساس مسئولیت دانست.

وی افزود: وقتی شاهدیم در این استان واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه تعطیل به دست توانای مدیران، متخصصان و مردم این خطه احیا و تولید و اشتغال به جریان افتاده است، بسیار جای خرسندی و شکرگزاری دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمار بیکاری در استان خوزستان قابل قبول نیست و رفع آن نیاز به کار جهادی دارد، تأکید کرد: نسبت به استان خوزستان باید دین خود را ادا کنیم و ادای دین ما شناختن و مرتفع ساختن نیاز استان یعنی مشکل اشتغال و بیکاری است.

رییسی با اشاره به حمایت دولت، عنوان کرد: مردم از بیکاری گلایه مند بودند که این خواسته به حق است و باید این خواسته عملیاتی شود. افزایش تولید، تحقق یافتن مهار تورم و رشد تولید باعث شادمانی خانواده ها می شود. اگر مهار تورم با رشد تولید هماهنگ نباشد موجب رکورد می شود و مهار تورم باید با رشد تولید انجام شود نه با رکود در کشور.

رییس جمهور در اندیمشک

سفر رییس جمهور به خوزستان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع مردم اندیمشک با بیان اینکه خوزستان نقشی مثال‌زدنی در دفاع از انقلاب، دفاع در مقابل هجوم ددمنشانه نیروهای بعثی و دفاع از افتخارات و عزت کشور عزیزمان داشته است، گفت: مردم همین منطقه اندیمشک و دزفول روزهای سختی را زیر بمباران هر روزه تحمل کردند، اما شهر را ترک نکردند تا باعث خرسندی دشمن نشوند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان خوزستان در اولویت کارهای دولت قرار دارد، گفت: پروژه کارخانه سیمان این منطقه به زودی تکمیل می‌شود تا تولید و اشتغال در اندیمشک افزایش یابد. همچنین تکمیل طرح گرمسیری نیز در دستور کار دولت و جزو اولویت‌های کاری ما است و به زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.
رئیسی در ادامه به مشکل مسکن به ویژه برای زوج‌های جوان اشاره کرد و افزود: خوزستان در کنار امکانات خدادادی فراوان دیگر، زمین نیز کم ندارد و موضوع واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط به خصوص زوج‌های جوان در استان تسریع خواهد شد تا با یک حرکت جهادی متفاوت از قبل مشکل مسکن نیز در خوزستان حل شود.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در این دور از سفرها، میزان اجرای مصوبات دور نخست سفرهای استانی دولت مردمی پیگیری خواهد شد، گفت: مطالبات و خواسته‌های مردم را به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا با کمک خود شما مردم و حرکت جهادی خدمتگزاران تحقق پیدا کنند.

در این دیدار مردم در قالب نامه هایی که در اختیار همراهان ریاست جمهوری قرار گرفت، به بیان خواسته های خود پرداختند.

به گزارش خوزستان یار، رییس جمهور در دیدار عمومی با مردم اندیمشک در مصلی این شهرستان بیان کرد: قبل از ورود به این محل با درخواست ها و نامه های بی شمار مردم مواجه شدم که قول می دهم همکاران من پیگیری لازم را انجام دهند.

بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه بهره‌برداری کرد.

این نیروگاه سیکل‌ترکیبی دارای یک واحد گازی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاواتی است که واحد گازی این نیروگاه، امروز پنجشنبه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و با راه‌اندازی آن بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق مناطق جنوبی و مرکزی کشور تامین می‌شود.
واحد بخار این نیروگاه نیز پس از بهره‌برداری واحد گازی در دستور کار و احداث قرار خواهد گرفت.

همچنین با حضور رئیس جمهور ۲۶ پروژه انتقال و پست توزیع برق در استان خوزستان افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل ۲۳۸۹ مگاولت آمپر پست انتقال برق، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات نیروگاه DG و ۴,۸ مگاوات بانک خازنی است که با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تامین برق پروژه‌های صنعتی در کنار افزایش پایداری شبکه برق استان از جمله اهداف اجرای این پروژه‌هاست.

همچنین با دستور دکتر رئیسی، پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای که برق مورد نیاز کارخانه NGL۹۰۰ شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب را تامین خواهد کرد، به بهره‌برداری رسید. این پست برق با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستا استان خوزستان

سفر رییس جمهور به خوزستان

عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی با حضور رئیس جمهور در ظهر پنجشنبه به صورت رسمی افتتاح شد.

تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور ۷۱۳۸ روستا است که از این تعداد ۷۶۶ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.
طرح جهاد آبرسانی تاکنون در ۴۵۱ روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که از این میان ۱۷۴ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.
در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع)، ۶۴۰ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در شمول اجرای این طرح قرار گرفته که این ۱۷۴ روستا بخشی از این ۶۴۰ روستا هستند.
تاکنون مشکل آب شرب ۱۷۵۳ روستا در استان خوزستان به صورت کامل برطرف شده است.

افتتاح تصفیه خانه اضطراری آب شهر شوشتر

سفر رییس جمهور به خوزستان

همچنین تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع به منظور تامین آب پایدار و باکیفیت و تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شهرستان شوشتر طراحی و اجرا شده است.

همچنین با حضور رئیس جمهور طرح تامین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشت محصولات کشاورزی و‌اشتغال پایدار در منطقه می‌شود، مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم تصفیه‌خانه آب شرب شیبان نیز به منظور ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان با دستور دکتر رئیسی افتتاح شد.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه سازی محور اهواز-اندیمشک

به گزارش خوزستان یار، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دو خطه سازی محور اهواز-اندیمشک حد فاصله ایستگاه شوش تا بامدژ را افتتاح کرد.

این پروژه ریلی با اعتباری به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تکمیل و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

حضور رئیسی در جمع کارگران هفت تپه

سفر رییس جمهور به استان خوزستان

رئیس جمهور با حضور در جمع کارگران شرکت هفت‌تپه با قدردانی از همت و تلاش همه کارگران و کسانی که با دلسوزی این شرکت را به مدار تولید بازگرداندند، از پیگیری طرح‌های توسعه این مجموعه با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال خبر داد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه مسئله اول امروز کشور تولید بوده و تداوم روند پیشرفت کشور در گرو رونق تولید است، اظهار داشت: مجموعه هفت‌تپه زمینه و ظرفیت خوبی برای توسعه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید دارد و این مسئله حتما پیگیری خواهد شد تا به رفع مشکلات بیکاری منطقه نیز کمک کند.

بازدید دکتر رئیسی از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون

سفر رییس جمهور به استان خوزستان

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه از میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن مطلع شد.

پروژه فاضلاب اهواز و کارون با مجموع لوله‌گذاری ۱۷۲۰ کیلومتر در حال احداث است.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه با تعدادی از کارگران آن گفتگویی صمیمانه و بی‌واسطه داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

آیت‌الله رئیسی در اجتماع عظیم مردم اهواز:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در جریان برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز، خوزستان را استانی نمونه در مقاومت، ایثار و شهادت نامید و گفت: خوزستان دین خود را ادا به ایران اسلامی کرده و امروز باید همه کشور به ویژه ما مسئولان به این استان و مردم وفادار و مقاوم آن ادای دین کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند ظرفیت‌های بسیاری در خوزستان قرار داده که از مهمترین این ظرفیت‌ها نیروهای جوان، کارآمد و اثرگذار استان است، افزود: در ابتدای دوره دولت مردمی در اهواز گفتم و امروز هم می‌گویم که مسئله ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از اولویت‌های استان خوزستان است و همه مدیران دولت باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ابراز محبت مردم بابت اینکه در حدود یکسال و نیم سپری شده از دولت سیزدهم، ۷ بار به خوزستان سفر کرده است، خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود آرام نمی‌گیرم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه رفع ناترازی‌های در زمینه آب و برق و ایجاد اشتغال جزو اولویت‌های در دستور کار دولت مردمی است، تصریح کرد: همه طرح‌های مربوط به این بخش‌ها با جدیت در حال اجراست و بنده شخصا پیگیر آنها خواهم بود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مدیران استان باید در تراز مردم انقلابی خوزستان باشند، خاطرنشان کرد: هر مدیری که روحیه تحولی ندارد، باید جای خود را به مدیران انقلابی تحول‌خواه واگذار کند.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه رفع عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان با کار معمولی ممکن نیست و نیاز به حرکت انقلابی و جهادی دارد، گفت: فقر، فساد و تبعیض به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت مردمی ماموریت خود را اجرای عدالت و مبارزه جدی و موثر با فقر، فساد و تبعیض می‌داند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: امروز ماموریت ما از طرف ملت، رهبری و خانواده شهدا تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌های مشهودی است که سال‌ها مورد کم توجهی قرار گرفته و ما مسئولیت سنگینی در این راستا بر عهده داریم.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به موضوع تامین مسکن برای زوج‌های جوان، مستاجرین و دیگر واجدین شرایط اشاره کرد و افزود: خوزستان امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای رفع مشکل مسکن دارد و باید در تامین زمین، ارائه تسهیلات و تسهیل صدور مجوزهای ساخت و ساز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا تامین مسکن به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای ایجاد آرامش خانواده‌های فاقد مسکن تسهیل و تسریع شود. دولت به قول خود برای رفع مشکل مسکن پایبند بوده و در این زمینه مصمم است.

رئیس جمهور اولویت دیگر دولت را تکمیل طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و اظهار داشت: بنا داریم در بودجه و اعتبارات این طرح‌ها را در اولویت قرار دهیم و هر چه زودتر دغدغه مردم را نسبت به این طرح‌ها از بین ببریم.

دکتر رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع فرهنگ به عنوان مسئله‌ای بسیار مهم اشاره و تصریح کرد: دلیل اینکه دشمن علیرغم توطئه‌ها و فتنه‌ها موفق نشد بر این کشور مسلط شود و مردم خوزستان و همه ایران دشمن را در جای جای تاریخ انقلاب اسلامی ناکام گذاشتند، که آخرین بار آن را در فتنه و اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم، فرهنگ مردم خوزستان و ایران بود.

رئیس جمهور رمز ایستادگی مردم ایران و خوزستان را عجین شدن فرهنگ عمومی مردم با فرهنگ دینی و انقلابی عنوان و خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل است که از مردم در مقابل تهاجم‌های مختلف در عرصه‌های حقیقی و مجازی صیانت می‌کند؛ همان فرهنگی که فرهنگ مقاومت را ایجاد کرد و همان فرهنگی که حاج قاسم سلیمانی و علما، سرداران، سرافرازان و مفاخر این استان و کشور را تربیت کرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید به این فرهنگ پایبند بود و آن را پاسداشت، گفت: آنچه مردم دزفول، خرمشهر، آبادان، مسجد سلیمان و دیگر مناطق استان را مجاب به ماندن در استان و خالی نکردن عرصه در برابر دشمن کرد، همین فرهنگ بود که باید به عنوان بزرگترین سرمایه از آن حراست و پاسداری کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان در این رابطه وظیفه سنگینی دارند، افزود: این فرهنگ، آداب و رسوم و مبانی فرهنگی سرمایه این کشور و ملت است.

بازدید رییس جمهور از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان

سفر رییس جمهور به خوزستان؛

رئیس جمهور هفتم اردیبهشت ماه از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کرد.

رصدخانه آب و انرژی با هدف مدیریت بهم پیوسته و دانش محور منابع آب و انرژی جهت ایجاد زمینه پیاده سازی حکمرانی آب و به عنوان پایلوت رصدخانه ملی آب ایران تشکیل شده است.

در نشستی با حضور دکتر رئیسی؛

وند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب و برق استان خوزستان، در نشستی با حضور رئیس جمهور و مدیران صنعت آب و برق استان، بررسی شد.

ر این نشست آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی غدیر، پروژه فاضلاب اهواز و کارون و همچنین نیروگاه‌های برق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و مدیران صنعت آب و برق استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌ها ارائه کردند.

آیت‌الله رئیسی طی سخنانی در این نشست، مسئله آب و فاضلاب و‌ برق را جزو مسائل اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همت و روحیه جهادی مدیران صنعت آب و برق اقدامات جدی در این حوزه در استان خوزستان صورت گرفته که موجب امیدواری مردم شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اهتمام مدیران به اجرای بدون اشکال طرح‌ها و تسریع در تکمیل پروژه‌های در حال احداث گفت: دولت نیز در این زمینه به وظایف خود در تخصیص اعتبارات لازم عمل خواهد کرد

آیت‌الله رئیسی در دیدار علما، نخبگان و بزرگان عشایر خوزستان:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در آخرین برنامه روز اول سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، در جمع علما، نخبگان و بزرگان عشایر استان با بیان اینکه مردم خوزستان در دفاع مقدس و صیانت از ارزش‌های انقلاب خوش درخشیده‌اند، گفت: این وفاداری و تعهد به انقلاب و کشور از سوی مردم این استان مسئولیت مسئولین در جهت حل مسائل و مشکلات این خطه را دو چندان کرده است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند، تصریح کرد: اگر چه رفع کامل این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند زمان بیشتری است، اما دولت مردمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون حل مسائل و مشکلات استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

رئیس جمهور درباره سهم خوزستان در برنامه هفتم توسعه کشوراظهار داشت: مسئله امروز کشور ما سندنویسی نیست، بلکه اقدام و اجراست. در همین راستا دولت مردمی به دنبال تحقق منویات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای عدالت، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور است. در عین حال تهیه سند تعیین نیازها و مشکلات خوزستان بر اساس اولویت‌ها برای دولت بسیار مغتنم خواهد بود.

رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: اتحاد و انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه‌های خوزستان از برکات الهی به این استان و باطل کننده نیرنگ دشمنان بوده و این اتحاد و همبستگی باید استمرار یابد و تقویت شود.

دومین روز سفر رییس جمهور به خوزستان:

رییس جمهور در اجتماع پرشور مردم شادگان:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در آغاز دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع پرشور مردم شادگان، مردم این دیار را باصفا، باوفا، پرتلاش، آگاه و بابصیرت توصیف کرد و گفت: مردم خوزستان و شادگان در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در امتحان‌های متعدد و به ویژه در دفاع مقدس، پیروز و سرافراز شدند و با تقدیم شهدای بسیار عزت را به نام خود ثبت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این منطقه از خوزستان در شجاعت و شهامت و ایستادگی زبانزد است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی نسل‌های مختلف ما از پیر تا جوان بصیر و آگاه بوده و دشمن و ترفندهای او را به خوبی می‌شناسند و توانایی تشخیص سره از ناسره را دارند.
دکتر رئیسی اضافه کرد: امروز چشم دل مردم روشن و بیناست و تلاش دشمن برای غبارآلوده کردن فضا و اختلال در روند کار، تحصیل، معیشت و رشد و پیشرفت کشور را می‌بینند و در کنار شناخت ترفندها و توطئه‌های دشمن، مشکلات و راه‌های برون‌رفت از آنها را نیز می‌شناسند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خوزستان در رخدادهای اخیر نیز برای چندمین بار نشان داد که دشمن را می‌شناسد و به خوبی تلاش‌های دشمن برای فتنه‌انگیزی را ناکام گذاشت، اظهار داشت: اینها خصوصیات و ویژگی‌های مردمی است که در کوره انقلاب و دفاع مقدس آب‌دیده شدند و تجربیات ارزنده‌ای را از سر گذرانده‌اند.

دکتر رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امنیت مسئله بسیار مهم و از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است، گفت: اگر جایی زمینه‌های ناامنی وجود دارد، باید نسبت به آن حساس بود تا از بین برود. هیچ‌گونه زمینه ناامنی و هیچگونه ناامنی در این منطقه قابل تحمل نیست و ناامنی در این منطقه تحمل نخواهد شد.
رئیس جمهور افزود: مسئولین امنیتی موظفند هر کسی با هر انگیزه‌ای امنیت و آرامش مردم را به خطر انداخت، با او مقابله کنند، تا قشرهای مختلف مردم بتوانند در محیطی امن زندگی و معیشت خود را دنبال کنند.


آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه باید قدردان انسجام، وحدت و یکپارچگی مثال‌زدنی اقوام مختلف در خوزستان بود، اظهار داشت: این انسجام پشتوانه امنیت ملی، توسعه‌یافتگی و پیشرفت کشور است و به هیچ کس نباید اجازه داد که این وحدت و انسجام را مخدوش کند.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع اشتغال و اهمیت برخورداری افراد از شغل عزتمندانه اشاره و تصریح کرد: خوزستان ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری دارد و از آقای استاندار و فرماندار می‌خواهم با مشارکت مسئولین صاحب‌نظر محلی، با سرعت و از همین فردا کارگروهی را فعال کنند تا تمام ظرفیت‌های شهرستان را شناسایی و زمینه‌های بکارگیری نیروهای کارآمد منطقه را بررسی کنند.

دکتر رئیسی ادامه داد: دولت نیز هر گونه حمایت لازم را انجام خواهد داد تا موضوع ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری که مردم را رنج می‌دهد، با سرعت دنبال شود. همچنین مدیران در به کارگیری نیروها، حتما بومی‌گزینی را در اولویت قرار دهند، مگر آنکه تخصصی در منطقه نباشد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش به موضوع مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: اگر در دولت‌های گذشته سالی یک میلیون مسکن احداث می‌شد، نیازها در این زمینه انباشته نشده و امروز مشکل مسکن نداشتیم. امروز تامین مسکن نیاز کشور و قانون مصوب مجلس است و باید این مشکل رفع شود. بنای دولت مردمی این نیست که از کنار مشکلات عبور کند و این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

آیت‌الله رئیسی گفت: ظرفیت‌های خوبی برای رفع مشکل مسکن از جمله زمین کافی داریم که باید از این ظرفیت‌ها به شکل مناسب استفاده شود. مسئله مسکن از محورهای مورد تاکید دولت است و مسئولان استان باید در راستای استفاده از امکانات برای رفع مشکل تلاش کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تامین زمینه‌های مناسب برای عدم مهاجرت روستائیان اظهار داشت:‌ یکی از مهمترین دلایل مهاجرت روستائیان به‌صرفه نبودن اقتصاد روستایی است، اگر اقتصاد روستا پررونق و به‌صرفه باشد، روستایی به حاشیه شهرها مهاجرت نمی‌کند و دولت این مسئله را در سیاست‌هایش دنبال می‌کند.


دکتر رئیسی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات دولت مردمی برای بهبود شرایط زندگی در روستاها، تصریح کرد: یقین بدانید تا پایان دولت سیزدهم هیچ روستایی در کشور بدون آب و با مشکل آب پیدا نخواهد شد؛ دولت برای رفع مشکل آب ۱۰ هزار روستا برنامه‌ریزی کرده که امروز آبرسانی به بخش قابل توجهی از این تعداد روستا آغاز و انجام شده است.

رئیس جمهور همچنین به برنامه و اقدامات دولت برای رفع ناترازی‌های بخش برق اشاره و خاطرنشان کرد: در یکسال و چند ماه گذشته بیشتر از میزان کل دوره دولت دوازدهم در کشور نیروگاه ساخته شده است. همچنین برنامه‌ریزی شده تا تامین برق صنعتی از برق خانگی از مرحله تولید جدا شود تا در دوره‌های پیک مصرف برق خانگی یا صنعتی قطع نشود.

دکتر رئیسی در بخش بعدی سخنانش به موضوع فرهنگ و آداب مردم این دیار اشاره کرد و گفت: دین‌مداری و ولایت‌مداری از ویژگی‌های فرهنگی مردم این منطقه است که ایستادگی و مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس نیز از آثار و نتایج همین ویژگی‌ها بوده که با فرهنگ عمومی مردم منطقه عجین شده است.

رئیس جمهور افزود: دشمن تلاش می‌کند فرهنگ خودش را به ملت‌ها تحمیل کند تا فرهنگ عمومی و خرده‌فرهنگ‌ها را از کارآمدی بیندازد، اما هرگز موفق نخواهد شد، چرا که جوان‌های آگاه ما می‌دانند فرهنگ اصیل و آداب و رسوم برخواسته از دین آنهاست که کشور را در برابر دشمن مقاوم کرده است و در برابر هجمه‌های دشمن حساس هستند و این حساسیت بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه باید این فرهنگ را حفظ کرد و ارتقا بخشید چرا که رمز پیشرفت و موفقیت در توجه به همین اصول و مبانی فرهنگی است، اظهار داشت:‌ بدانید دولت در کنار و حامی شماست تا مسیر پیشرفت منطقه را با قوت ادامه دهیم.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه ما مدیرانی که به نام جمهوری اسلامی پشت میز نشسته‌ایم هیچ شأنی جز نوکری مردم نداریم، تصریح کرد: مبادا وقتی مردم به اداره و سازمانی در کشور وارد می‌شوند، با کارشکنی مواجه شوند. ممکن است تنگناهایی وجود داشته باشد، اما نباید مردم را نگران کرد. کار بنده و مدیران اداری آن است که گره‌ها را باز کنیم نه اینکه گره را کورتر کنیم.

دکتر رئیسی تاکید کرد: به عنوان یک خدمتگزار عرض می‌کنم خطاب به مدیران همه کشور می‌گویم که نظام و روابط اداری باید سالم باشد و روابط ناسالم، پارتی‌بازی و فساد در هیچ اداره‌ای در کشور نباید باشد.

بازدید رییس جمهور از تالاب شادگان

سفر رییس جمهور به استان خوزستان؛

ضرب الاجل یک ماهه دکتر رئیسی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه ۸ اردیبهشت ماه در دومین روز از سفر خود به خوزستان با حضور در شهرستان شادگان از تالاب بین المللی شادگان دیدن کرد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت بسیار خوب گردشگری دریایی خوزستان بویژه تالاب شادگان، به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه این تالاب فرصت یک ماهه داد.

رئیس جمهور توجه به مسائل محیط زیستی در این سند توسعه‌ای را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان محیط زیست استان خواست با متخلفین و صیادان غیر مجاز ماهی در این تالاب قاطعانه برخورد کنند.

وی همچنین با حضور در روستای صراخیه به عنوان یکی از روستاهایی که مقاصد گردشگری شادگان است و در حاشیه تالاب قرار دارد، بازدید کرد.

راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه، در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس را به صورت رسمی افتتاح کرد.


برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیارد و ۳۳۸ میلیون دلار اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.

با راه‌اندازی این پالایشگاه روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد.

افتتاح این پروژه کمک بزرگی به جمع‌آوری و بازیابی گاز‌ مشعل‌های غرب کارون می‌کند و در کاهش آلودگی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بسیار اثرگذار است.

هدف از احداث این پالایشگاه تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بندر امام خمینی خواهد بود و گازهای سبک و تصفیه شده نیز برای تامین گاز کشور به شبکه سراسری گاز ارسال می‌شود. همچنین گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات این کارخانه خواهد بود که می‌تواند در صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

در این مراسم همچنین به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور واحد بخار غرب کارون با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات تولید برق، ۴۰ حلقه چاه میدان مشترک آزادگان جنوبی و پروژه پیش تراکم گاز در کارخانه‌های گاز و گاز مایع ۹۰۰ و ۱۰۰۰ به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی خوزستان

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی، ارتباط خود و دیگر مسئولان با فعالان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی و بهره‌مند شدن از نظرات آنان را مغتنم دانست و گفت: البته فعالان فرهنگی و اجتماعی گمان نکنند که با طرح دغدغه‌هایشان در چنین نشست‌هایی مسئولیت از آنان ساقط شده، بلکه باید با روحیه جهادی و انقلابی این دغدغه‌ها را تا رفع آنها با جدیت دنبال کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تعاون یکی از سه رکن اقتصاد کشور در کنار بخش دولتی و خصوصی است، اظهار داشت: بخش تعاون یکی از بهترین بخش‌ها برای مشارکت در اجرای قانون مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌ها است، اما متاسفانه ساز و کاری که برای اجرای قانون مولدسازی تدوین شده بود، به شکل نامناسبی در افکارعمومی مطرح و گرفتار دیدگاه‌های سیاست‌زده شد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی بنا دارد مسائل و مشکلات انباشه شده کشور را حل و فصل کند و به عنوان مثال علاوه بر تلاش برای اجرای قانون مولدسازی، در یکسال گذشته حداقل ۲ میلیون مودی جدید مالیاتی احصا شده‌اند، در حالی که در دولت‌های گذشته اقدام موثری برای جلوگیری از فرار مالیاتی صورت نگرفت.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به برخی مطالب ارائه شده در این جلسه درباره لزوم برخورد با فساد و برکناری مدیران فاسد و ناکارآمد اظهار داشت: از ابتدای دولت تاکید کردم که دولت مردمی به هیچ مدیری چک سفید امضا نداده است و همه مسئولان از سطح وزیر تا دیگر مدیران به شکل دائم تحت نظارت و ارزیابی هستند.

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد ارائه شده برای استفاده از نظرات فعالان فرهنگی و اجتماعی در زمینه ارزیابی عملکرد کارگزاران دولتی، به استاندار خوزستان و دیگر مسئولان دولتی تاکید کرد که از مشارکت فعالان اجتماعی و فرهنگی دغدغه‌مند در کارگروه‌های ارزیابی مدیران بهره بگیرند.

رئیس جمهور همچنین درباره مسائل مربوط به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: اجرای این طرح ۱۰ هدف داشت که فقط یکی از این اهداف مباحث مالی بود. در واقع این طرح برای ارتقای منزلت و نیز کیفیت کار تعلیم و تربیت اجرا شد که البته به وجه مالی آن بیشتر پرداخته شد.

در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان

سیدابراهیم رییسی شامگاه جمعه هشتم اردیبهشت در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان، اظهار کرد: نتیجه جلسه ما باید برای مردم خوزستان نتیجه‌ای شایسته باشد. همچنین از مردم استان صمیمانه تشکر می‌کنم و به همه مردم خونگرم، مخلص و مقاوم استان ادای احترام می‌کنیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اگر نگاه تحول‌گرایانه و روحیه جهادی نباشد، مشکلات حل نخواهد شد، تصریح کرد: تحقق انتظارات مردم مستلزم مجاهدت و تلاش مضاعف از سوی شما مدیرانی است که زیر همین سقف گرد آمده‌اید.
رئیس جمهور در ادامه گفت: برنامه، چشم‌انداز و اعتبارات لازم است، اما از همه این موارد لازم‌تر و موثرتر، مدیریت است و بیشترین سهم در موفقیت سیاست‌های دولت و به سامان رسیدن کارها به مدیریت هوشمندانه قوی و جدی باز می‌گردد.
دکتر رئیسی در ادامه در تشریح ویژگی‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی گفت: یک مدیر تراز انقلاب اسلامی خود را در محضر خدای متعال، ارباب رجوع، عموم شهروندان و سلسله مراتب مدیریتی و نظارتی نسبت به آنچه انجام داده و آنچه انجام نداده پاسخگو می‌داند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد روستا، دریا، دیجیتال، گردشگری، کشاورزی و نفت و گاز را از جمله ظرفیت‌های کم‌نظیر استان خوزستان برشمرد و گفت: در چنین استانی با چنین ذخایر ارزشمند و ظرفیت‌های کم نظیر نباید مردم آن که اسوه ایستادگی، ایثار، مقاومت و شهادت هستند، مشکل بیکاری و معیشت داشته باشند.

رئیس جمهور حل مسئله اشتغال در استان خوزستان را نیازمند کار جهادی از سوی مدیران عنوان کرد و گفت: در این مسیر مدیران نباید نگاهشان برای تحقق سهم اشتغال استان صرفا به وزارت کار باشد و از طرفی کارجویان نیز نباید صرفاً به دنبال میز و صندلی ادارات باشند، بلکه باید اشتغال مولد و تولیدزا را مدنظر قرار دهند.

دکتر رئیسی در نشست مطبوعاتی پایان سفر به خوزستان

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست خبری پایان سفر دو روزه دولت مردمی به استان خوزستان، با اشاره به تخصیص اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای این استان در دور اول سفرها، اعلام کرد: در این سفر بیش از ۲۰۰ مصوبه برای پیشرفت و رونق استان خوزستان در نظر گرفته شد.

رئیس جمهور اشتغال و کاهش بیکاری را از مهمترین مطالبات مردم خوزستان عنوان کرد و گفت: دولت تلاش می‌کند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و توجه به اقتصاد کشاورزی و گردشگری و همچنین تقویت روابط تجاری با کشورهای عربی که در این دولت به ۵ برابر گذشته افزایش یافته، سهم خوزستان در اقتصاد کشور را ارتقا دهد.

دکتر رئیسی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در جریان سفر دو روزه دولت مردمی به خوزستان، اظهار داشت: در حوزه برق کارهای بزرگی انجام شده و با طرح‌های افتتاح شده بیش از ۳۰۰ مگاوات برق وارد شبکه سراسری شد که در گام بعد به ۵۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور افزود: امروز ۱۶۰ مگاوات برق با عملیات مربوط به توسعه پالایشگاه هویزه به شبکه برق افزوده شد و با جمع‌آوری مشعل‌ها نیز ۲۵۰ میلیون فوت سوختی که به عنوان ثروت کشور پیش چشم مردم هدر می‌رفت وارد شبکه گازی شده که در گام بعد به ۵۰۰ میلیون فوت خواهد رسید و سود آن نصیب مردم می‌شود.

دکتر رئیسی به افتتاح پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی در استان خوزستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه پروژه‌های زیرساختی که سال‌های قبل نسبت به آنها کم‌توجهی شد با یک کار جهادی توسط جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه‌ اشتغال در این عرصه افزایش یافته و جلوی سرمایه‌سوزی در استان گرفته شده است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دولت برای ریشه‌کنی فساد در حوزه پتروشیمی گفت: نظام اسلامی هیچگونه فسادی را برنمی‌تابد و دولت سیزدهم خود را موظف می‌داند مبارزه با فساد را با جدیت دنبال کند.

آیت‌الله رئیسی افزود: دولت مردمی تلاش کرده با ایجاد ساز و کارهای نظارتی مناسب همچون سامانه‌های مالی و گمرکی و تجاری یکپارچه بسترهای فسادزا را حذف کند. در کنار مبارزه ساختاری با فساد هر جا که تاکنون در مجموعه دولت فسادی شناسایی و برخورد شده با همکاری بخش‌های نظارتی خود دستگاه‌های دولتی بوده که پرونده آنها به مراجع قضایی ارائه شده است.


دکتر رئیسی تأکید کرد: همه مدیران دولت مردمی و همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به فساد حساس هستند، اما فساد را محدود به دست‌اندازی به ثروت مردم نمی‌دانیم، بلکه کم‌کاری‌ها، ناکارآمدی‌ها و ناتوانایی‌ها را زمینه‌ساز فساد می‌دانیم و قطعاً با آن برخورد خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به برکناری ۱۵ مدیر استان خوزستان به دلیل ضعف عملکرد تصریح کرد: اگر مدیری توانایی انجام کار نداشته باشد، خود ما بیش از همه حساس بوده و مدیران ناکارآمد را تغییر می‌دهیم و این را نه نقطه‌ ضعف بلکه نقطه قوت دولت می‌دانیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز توجه به کارآمدی در دستگاه‌ها و مبارزه با فساد مورد توجه همه بخش‌های دولت است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان فساد در هیچ دستگاه اداری و شرکت‌ها و ارتباطات اداری قابل تحمل نیست و همه همکاران دولت حتماً نسبت به این موضوع با حساسیت عمل می‌کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر مدیران بانی وضع موجود تأکید کرد: دولت به طور دائم در حال ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌هاست و اگر در یک ارزیابی دقیق مشخص شود مدیری موفق نبوده نسبت به تغییر وی درنگ نخواهیم کرد.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: این مسأله فقط مربوط به مدیرانی نمی‌شود که از گذشته بوده و بانی وضع موجود تلقی می‌شوند، بلکه حتی نسبت به ناکارآمدی مدیران منصوب این دولت بدون رودربایستی عمل می‌کنیم تا کار مردم بر زمین نماند.

رئیس جمهور درباره بومی‌گزینی در انتخاب مدیران نیز تأکید کرد: در جذب نیروی انسانی و کارشناسان و مدیران اولویت با نیروهای بومی است مگر آنکه لازم باشد برای پیشبرد کارها مدیری توانمندتر از خارج منطقه انتخاب شود که قطعاً مردم انتخاب مدیران کارآمدتر را می‌پسندند.

آیت‌الله رئیسی رسانه‌ها را نیز برای نظارت بر اجرای مصوبات استانی دولت به یاری طلبید و گفت: رسانه‌ها علاوه بر اجرای نظارت بر مصوبات و تصمیمات دولت که ثمره‌اش در زندگی مردم ظاهر می‌شود، اگر نسبت به عملکرد یک مدیر یا دستگاهی نقد دلسوزانه و خیرخواهانه داشته باشند، حتماً کمک به دولت است و از آن برای اصلاح امور استقبال می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید