مسئولین ژاپنی در اهواز

0
360569
مسئولین ژاپنی در اهواز | آیکاوا سفیر ژاپن به اهواز آمد
دیدار سفیر ژاپن ایکاوا با اعضای شورای شهر اهواز و شهرداری کلانشهر اهواز نقطه امید پیشرفت اهواز در سیستم شهرداری جدید اهواز است.

آیکاوا سفیر ژاپن به اهواز آمد

در این دیدار که در روز دوشنبه 4 بهمن ماه 1400 انجام شد طرفیت گفتگو از همکاری های مشترک اظهار امیدواری کردند.سفیر ژاپن ضمن ابراز خوشحالی برای حضور مجدد در اهواز پیشرفت این شهر را مایه خرسندی خود دانست.

آیکاوا همچنین ادامه داد: پیش تر در حوزه پتروشیمی با استان خوزستان فعالیت مشترک داشته ایم و امروزه می­بینیم که خوزستان دارای پتانسیل های کشاورزی و همچنین نفت و انرژی های تجدید پذیر است.

سفیر ژاپن افزود: ایران و ژاپن دو کشور زلزله خیز هستند، مدیریت شهرسازی و همچنین مدیریت منابع آب از جمله حوزه هایی است که میتوانیم با هم همکاری مشترک داشته باشیم.

آیکاوا سفیر ژاپن در اشاره به اهمیت فراگیری زبان فارسی در ژاپن گفت: آموزش و یادگیری زبان فارسی برای سیاستمداران ژاپنی اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل هر ساله تعدادی کارشناس زبان فارسی در ژاپن استخدام می­شود.

در حال حاضر 50 کارشناس زبان فارسی در سفارت مشغول به کارهستند.

نقطه عطف این دیدار در این بود که سفیر ژاپن رابطه مستقیم با سازمان های محلی از جمله شهرداری  را بسیار مهم تلقی کرد و دلیل سفر  به خوزستان را شناسایی پتانسیل ها و معرفی آن به شهروندان ژاپنی بر شمرد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید