مدیر کل ارشاد در جام امید 1402

0
1159045
مدیر کل ارشاد در جام امید 1402

مدیر کل ارشاد در جام امید 1402

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

انتخابات یک شاخص امیدآفرینی برای مردم است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر انتخابات را نباید فراموش کرد و در راستا باید قدم برداشت؛ انتخابات خود یک شاخص امیدآفرینی برای مردم محسوب می‌شود.

مجید منادی در آیین افتتاحیه جام رسانه‌ای امید در محل سالن اجتماعات شرکت ملی حفاری ایران با خداقوت به اصحاب رسانه که در سختی و مشکلات در کنار خبرهای خوش خوزستان به عنوان یکی از پرخبرترین استان‌های کشور حضور دارند،

اظهار کرد: به بسیج رسانه خوزستان نیز برای قبول زحمت این برنامه خوب و ارزشمند که امیدوارم آغازی بر انجام دیگر برنامه‌های رسانه‌ای باشد، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور جهادی مسئولان خوزستان در عرصه‌های مختلف یادآور شد: مسئله نقد و بیان کاستی‌ها یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی، انسانی، شرعی، اخلاقی و قانونی در حوزه رسانه است؛ یکی از راه‌های برطرف شدن مشکلات بیان نقدها و کاستی‌ها هست و هرگز در قانون کشور به عدم بیان کاستی‌ها اشاره نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تشبیه خوزستان به استان انرژی و همچنین دارای ظرفیت‌های عظیم کشاورزی و صنعتی تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی و قانون مطبوعات هیچ جا موضوعی به عنوان خط قرمز برای نوشتن بیان و مشخص نشده است.

منادی با اشاره به اینکه هرچند خوزستان مادرخرج کشور است ولی این استان پایه و مبنای فرهنگی دارد، اضافه کرد: با این فرهنگ غنی در حوزه تمدنی ایرانی اسلامی و تشیع خوزستان به عنوان یک مرکز فرهنگی شناخته می‌شود؛ خوزستان استانی افتخارآفرین در تمام عرصه‌ها بوده و سرمایه اصلی این استان نیز مردم هستند.

وی با اشاره به وجود فرهنگ غنی در خوزستان بیان کرد: در رسانه نگفتن نداریم ولی چگونه گفتن هم اهمیت بالایی دارد؛ نقد و حتی پرداختن به فسادهای موجود همواره مهم بوده ولی اینکه چگونه بگوییم که به امید مردم ضربه نزده و امیدآفرینی کنیم، مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر اینکه بیان نقد باید به گونه‌ای باشد که خدمات خادمان مردم در استان خوزستان و کشور نادیده انگاشته نشود، بیان کرد: بیان صحیح مطالب باید دارای این ویژگی‌های نقد منصفانه باشد؛ بیان باید به گونه‌ای باشد که از مرزهای اخلاق، فرهنگ و تمدن در یک کشور اسلامی حفاظت و نگهداشت شود.

منادی با اشاره به اینکه کمبودهای موجود را باید هنرمندانه و قانونی بیان کرد، گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر انتخابات را نباید فراموش کرد و در راستا باید قدم برداشت؛ انتخابات خود یک شاخص امیدآفرینی برای مردم محسوب می‌شود. وی با اشاره به اجرای طرح عدالت هنری و آموزشی در کشور یادآور شد: استان خوزستان در اجرای این طرح رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه حضور مردم، مشارکت حداکثری، امنیت و آرامش انتخابات از خوبه مولفه‌های مهم مورد تأکید در منویات مقام معظم رهبری هست که نباید از آن غافل شد، اضافه کرد: مردم آگاه و فرهنگی باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند و برای تحقق این هدف اصحاب رسانه نیز باید نقش‌آفرینی پررنگی در توصیه به مردم داشته باشند.

منادی با اشاره به شکل‌گیری فضایی برای پالایش خبرنگاران در استان خوزستان از نظر رفتارهای در شأن این شغل داشتن هر خبرنگار یادآور شد: تمام عرصه‌ها فیلتر دارند و اهالی فرهنگ و رسانه نیز باید به سمت شاخص‌های خوب حرکت کنیم؛ اگر فردی فرهنگ و اخلاقش متناسب با این فضا نباشد، باید با رعایت امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه تذکرات لازم را داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید