جدیدترین آمار کرونا در کشور و خوزستان

0
360506
جدیدترین آمار کرونا در کشور و خوزستان

جدیدترین آمار کرونا در کشور

بنا بر اعلام روابط ‌عمومی وزارت بهداشت امروز 8 فروردین و بر اساس معیارهای قطعی، مجموع بیماران تا به امروز 7 میلیون و 154 هزار و سه نفر رسیده که از این تعداد 2915 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند که تعداد 42 نفر آنها جان باختند و 35 نفر آنها بستری شدند.

هم چنین تاکنون 1513 نفر از بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفتند و 6 میلیون و 585 نفر بهبود یافتند.

جدیدترین آمار کرونا در خوزستان

در خوزستان به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، رامهرمز بیشترین آمار کرونا را تا به امروز دارد، بعد از آن، به ترتیب شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، خرمشهر، کارون و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرهای آبادان، ایذه، باغ ملک، اندیکا در وضعیت زرد کرونا قرار دارند، شهر باوی نیز خوزستان تا به امروز رنگ آبی اعلام شده است.

طبق گزارش معاونت وزارت بهداشت، بسیاری افراد پس از واکسیناسیون به نوع خفیف بیماری کووید 19 مبتلا می‌شوند که تنها حدود 20 درصد آن‌ها دارای علائم شدید هستند که ایام قرنطینه این بیماران 14 روز است.

وزارت بهداشت هم چنین توصیه کرد در ایام نوروز تجهیزات لازم نظیر تب‌سنج را همراه داشته باشید، هم چنین تهویه مناسب اتاق، ضدعفونی‌کردن تمام سطوح سرویس بهداشتی، جداکردن وسایل غذاخوری، لیوان و تختخواب را در مواقع داشتن علائم رعایت کنید.

وزارت بهداشت اعلام کرد مراقبت از سالمندان و کودکان در روزهای جدید و بیماران زمینه‌ای در روزهای دید و بازدید ایام عید توجه کنیم؛ تا حدامکان برگزاری دورهمی‌ها را در ایام عید خودداری کنیم و از دست و روبوسی کردن و در آغوش گرفتن افراد مسن پرهیز کنیم؛ شستشوی دست‌ها و ضدعفونی‌کردن آن‌ها را فراموش نکنیم، از وسایل شخصی خود استفاده کنیم و پنجره اتاق را یک‌بار باز گذاریم و در صورت داشتن علائم در محافل عمومی و دورهمی‌ها حضور نداشته باشیم و خودمراقبتی انجام دهیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید