مشکلات قطعی برق خوزستان

0
360490
مشکلات قطعی برق خوزستان

مشکلات قطعی برق خوزستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:
قطع برق به یک دغدغه برای واحدهای تولیدی خوزستان تبدیل شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قطع برق واحدهای تولیدی به یک دغدغه برای واحدهای تولیدی خوزستان تبدیل شده است و به همین دلیل انتظار سهمیه برق بیشتری از دیسپاچینگ برای تولید در استان داریم.

امیر حسین نظری در نشست معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با صنعتگران خوزستانی که امروز، ۲۶ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دمای بالای ۵۰ درجه خوزستان علاوه بر بالا بردن هزینه تمام شده تولید باعث شده در سه ماه تابستان با کاهش تولید مواجه شویم.

وی افزود: متاسفانه در تابستان سهمیه برق واحدهای تولیدی کاهش و یا قطع می شود که این مساله باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدی شده است.

رئیس سازمان صمت خوزستان تصریح کرد: در صنایع مادر و بزرگ این قطعی برق زیان بیشتری را وارد می کند. در کارخانه فولاد، قطع برق بیش از ۵۰۰ هزار تن کاهش تولید شمش را در پی دارد و این مساله بیانگر آن است که قطعی برق واحدهای تولیدی در تابستان، ضرر و زیان فراوانی بر صنعتگران استان و کشور وارد می کند.

نظری عنوان کرد: در مناطق سردسیر از برق مصارف خانگی کاهش داده و برای تولید استفاده می کنند اما در خوزستان چنین چیزی امکان پذیر نیست و از این رو قطع برق واحدهای تولیدی به یک دغدغه برای واحدهای تولیدی خوزستان تبدیل شده است.

وی افزود: به همین دلیل انتظار سهمیه برق بیشتری از دیسپاچینگ برای تولید در استان داریم. در زمستان نیز قطع گاز واحدهای تولیدی، باعث زمین گیر شدن آن ها می شود.

نظری در خصوص دیگر مشکلات صنعتگران خوزستانی ادامه داد: ماشین آلات برخی واحدهای تولیدی در گمرک به مدت طولانی نگهداری می شود و ترخیص نمی شوند که این موضوع باعث تخریب و فرسوده شدن این ماشین ها شده است.

در ۲۶ خردادماه معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و بازدید از چند واحد تولیدی به اهواز سفر کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید