شرجی و تندباد در راه خوزستان1401

0
360489
شرجی و تندباد در راه خوزستان1401
شرجی و تندباد در راه خوزستان1401| خوزستان با افزایش رطوبت هوای بالای ۹۰ درصد و تندباد های موسمی مواجه خواهد شد. اعلام هشدار برای مردم استان و گروه های پر خطر

شرجی و تندباد در راه خوزستان1401

به نقل از مهر، بر اساس این اخطاریه و با توجه به گزارش‌های هواشناسی دو سامانه در روزهای آینده استان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد که در سامانه اول جنوبی شدن جریانات جوی و افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی مورد انتظار است که از روز پنجشنبه ۲۷ مرداد آغاز و تا روز دوشنبه ۳۱ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه به شمار می‌رود؛ بنابراین صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری برای جلوگیری از گرمازدگی به شهروندان توصیه شده است‌.

سامانه دوم نیز بالا بودن شاخص‌های ناپایداری است که مناطق شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی به ویژه ارتفاعات را متأثر از خود خواهد کرد و از روز جمعه ۲۸ مرداد زمان شروع این سامانه و سه شنبه یکم شهریور ماه نیز زمان پایان آن اعلام شده است.

رگبار و رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک همرفتی در بعدازظهرها از جمله مخاطرات آن است که با احتمال شکستگی درختان، صاعقه، ریزش تگرگ، کاهش دید ناشی از گرد و خاک همرفتی، آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی همراه است.

به‌کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق، تگرگ، وزش باد، صاعقه، گرد و خاک همرفتی و احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی و احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیر ضروری نیز ازجمله توصیه‌های ارائه شده است.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به واحدهای تابعه، برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان و اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ به اعضای ستاد و سایر دستگاه‌های مرتبط برای اتخاذ تدابیر لازم، آماده‌باش بودن، برقراری کشیک شبانه روزی، حضور مدیران در حوزه محل مدیریت و انجام اقدامات موردنیاز برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است.

اقدامات لازم از سوی مدیریت بحران استان در قالب ۲۶ بند در اخطاریه مذکور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید