معارفه استاندار جدید خوزستان

0
360500
معارفه استاندار جدید خوزستان

معارفه استاندار جدید خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب پنجشنبه (۸ دی) در آیین معارفه و تودیع استاندار خوزستان، ضمن گرامیداشت روز ۹ دی ماه، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت نمایندگان مجلس، نمایندگان خبرگان  اساتید دانشگاه، دانشمندان و به ویژه نیروهای جوان در دانش بنیان ها، استفاده کنیم. راه طولانی برای پیشرفت داریم که باید کوتاه شود.
نباید به مردم بگوییم کشت شلتوک ممنوع است و باید بگوییم که ما در این دوره با کمک نخبگان، مصرف آب برای شلتوک را کم کردیم و نوع شلتوک در آزمایشگاه ها مورد مطالعه قرار گیرد و این کار انجام شود. وی افزود: در خصوص آب آشامیدنی که حق طبیعی و اولیه جامعه است، مدیران آب و فاضلاب باید کمر همت ببندند. همانطور که همه مدیران باید مدیریت تحولی داشته باشند. باید به روستاها توجه کنیم و روستاها باید مرکز تولید باشند. از هر شهرستان باید ۱۰ روستا را انتخاب کنیم و این ۱۰۰ روستا را خوشه های صنعتی در نظر بگیریم.
الان منطقه آزاد را داریم اما در اختیار دیگران است. باید کاری کنیم که قابل رقابت با چین و… باشد. روستاها می توانند خود کارآفرین باشند. خوشه های صنعتی استان با تکیه بر روستاها حتما باید شکل بگیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت ارتباط تجاری با استان‌های جنوبی عراق و دیگر کشورهای منطقه، عنوان کرد: ارتباط تجاری با روسیه باید شکل گیرد. وضعیت ظاهری استان، شهر اهواز و شهرهای بزرگ استان را باید درست کنیم. نسبت به سال های قبل، تفاوتی در چهره سطح شهر ندیدم.

حسینی محراب گفت: اگر وزارت نفت بخواهد پتروشیمی را توسعه دهد حتما باید زنجیره ارزش افزوده وجود داشته باشد و باید کمک کرد. باید مدیران نسبت به مسائل مالی حساسیت داشته باشند و اگر در محیطی رشوه وجود داشته باشد، مدیر باید خداحافظی کند و نباید آنجا بماند. راهبرد من در بحث فساد اداری و مشکل مالی، برخودر با علل است و نه معلول. آن کارمندی که رشوه می گیرد به خاطر کسی است که اجازه داده این اتفاق بیفتد. این را حتما از مدیران می خواهم.

وی تاکید کرد: در بحث تجمیعی اطلاعات و اتوماسیون، ما کار شفاهی را یاد گرفته ایم و این را باید تبدیل به سیستم کرد. یعنی دیگر گزارشات شفاهی را از شورای اداری و شورای تامین حذف می کنیم و در اتوماسیون و بانک های اطلاعاتی خواهیم داشت. همه مدیران کل باید این بخش را تقویت کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: رشد استان در رشد علمی دانشگاه ها و دانشمندان و مقالات علمی است.  این کار را باید حتما در کارگروه در نظر بگیریم. ارتباط با اساتید، نخبگان، اصحاب رسانه و خبرنگاران در این شرایط مورد تاکید است.

حسینی محراب با تاکید بر توجه به حاشیه نشینی، گفت: حاشیه نشینی مهمترین موضوع است و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در این حوزه خواهیم داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید