برنامه راهبردی شهرداری اهواز 1403

0
46
برنامه راهبردی شهرداری اهواز 1403

برنامه راهبردی شهرداری اهواز 1403

برنامه راهبردی شهرداری اهواز 1403 | معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز گفت: سومین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری اهواز اسفند ۱۴۰۲ به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و پس از تایید هیئت تطبیق فرمانداری برای اجرا از سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: سطح راهبردی این برنامه در افق ۱۰ ساله (۱۴۰۳ تا ۱۴۱۲) و در سطح عملیاتی با افق پنج ساله (۱۴۰۳ تا ۱۴۰۷) تدوین شده است.

وی افزود: ویژگی‌های مهم این برنامه تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان و مدیران شهرداری، مسئله‌محوری و نتیجه محوری، تلاش در راستای واقع‌نگری و نزدیک بودن پروژه‌ها به شرایط شهرداری، تلاش برای سنجش‌پذیری و کمی‌سازی مقاصد، بهره‌گیری از نظر ذی‌نفعان مختلف در مراحل تدوین و امکان بازنگری سالانه برنامه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز ادامه داد: این برنامه با محوریت کارگروه تدوین برنامه در معاونت برنامه‌ریزی و استفاده از توان حداکثری همکاران شهرداری و پیگیری‌ها و برقراری تعاملات با معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل ذی‌ربط با برگزاری حدود ۴۰۰۰ نفر ساعت جلسه کارشناسی به انجام رسید.

حجت‌الاسلام موسی‌پور اضافه کرد: روند تدوین برنامه با برگزاری جلسات هم‌اندیشی با خبرگان و اساتید دانشگاه، مدیران، صاحبان تجربه و کارشناسان شهرداری، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد و روحانیون و گروه‌های جهادی آغاز و نظام‌نامه برنامه تدوین شد.

وی تاکید کرد: بخش راهبردی برنامه با محتوای مأموریت، چشم‌انداز، مدل‌های محتوایی و ساختاری، استخراج مشکلات و مقاصد راهبردی تدوین شد و به تأیید شورای سیاستگذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رسید، ضمن اینکه این بخش شامل هفت مجلد مطالعات پشتیبان است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز تصریح کرد: بخش عملیاتی برنامه براساس اولولیت‌های موضوعی مشکلات استخراج شده در ۱۱ کمیته تخصصی از جمله زیرسازی و آسفالت معابر، مدیریت پسماند، پارک‌ها و فضای سبز، سیما و منظر شهری، فرهنگ شهروندی، حمل‌ونقل عمومی، دفع آب‌های سطحی، نظام مدیریتی و ساختاری شهرداری، سرمایه انسانی شهرداری، مدیریت منابع مالی (درآمد و هزینه) و هوشمندسازی تدوین شد که با همکاری حوزه‌های مختلف شهرداری، راهبری مدیر پروژه و کارگروه تدوین برنامه، خروجی‌های مؤثر، شاخص‌ها و طرح‌ها، پروژه‌ها و اقدامات لازم تدوین و در نهایت در کارگروه تلفیق نهایی شد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه بخش عملیاتی شامل سه مجلد است، عنوان کرد: در بخش عملیاتی در راستای چهار مقصد راهبردی از جمله افزایش بهره‌وری سازمانی، ارتقای سرمایه اجتماعی و مشارکت شهروندان، ارتقای سیما و منظر شهری و توسعه زیرساخت‌های شهری، ۳۱ خروجی مؤثر، ۸۴ شاخص خروجی، بیش از ۱۶۰ طرح و پروژه، بیش از ۱۲۰ اقدام و ۵۰ سبد اصلی پروژه تدوین شد.

وی اضافه کرد: برنامه اسفند ۱۴۰۲ به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و پس از تأیید هیئت تطبیق فرمانداری برای اجرا از سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید