افزایش مناسبات تجاری ایران

0
360499
افزایش مناسبات تجاری ایران

افزایش مناسبات تجاری ایران

طبق اعلام امام‌ جمعه رویان در سال جاری شاهد افزایش فروش تحت کشور هستیم، هم چنین میزان فروش یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت افزایش پیدا می‌کند.

بالتبع فروش نفت درآمدهای کشورهای نفتی چون ایران بالا می‌رود، قیمت نفت نیز به 200 دلار افزایش می‌یابد، وی افزود در دولت سیزدهم به نسبت دولت قبل شرایط همکاری با کشورهای همسایه افزایش می‌یابد و رئیس‌جمهور با سران کشورهای دیگر به رایزنی‌های اقتصادی و تجاری می‌پردازد.

به بیان دیگر دولت به گفتگو با دیپلماسی‌های اقتصادی می‌پردازد و از این طریق گام‌های مهمی در خصوص واردات و صادرات کالا برداشته و بر این‌ اساس می‌تواند در گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی و تجاری کمک کند.

رئیس سازمان تجارت خارجی در دیدار با معاون امور بین‌الملل اتاق ایران، امور بین‌الملل اتاق ایران خبر از افزایش مناسبات تجاری ژاپن با ایران و افزایش حجم روابط دوجانبه را دارد.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران بیان کرد در پی گسترش استحکام ارتباط ایران و ژاپن هستیم چرا که ژاپن می‌تواند شریک تجاری خوبی برای ایران باشد زیرا از نظر تکنولوژی و نوآوری پیشرفته است بدین ترتیب می‌تواند بخش زیادی از نیازهای اقتصادی طرفین تأمین شود.

رئیس سازمان جترو ژاپن در این باره گفت به دلیل افزایش صعودی شیوع گونه جدید کرونا در ژاپن اعزام هیئت از ایران به ژاپن و بالعکس دچار مشکل شده است که با مساعدت اتاق ایران، جلسات مذاکره به‌صورت مجازی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری سمینارها و وبینارهای پیشرو بتوانیم همکاری‌ها را از سربگیریم چرا که تجار ژاپنی هم علاقه‌مند به همکاری با تجار ایرانی است.

مطابق مذاکرات نشست، جترو قصد دارد سه وبینار را با همکاری معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران با موضوع افزایش ظرفیت‌ها و پتانسیل و وضعیت تجاری و اقتصادی ایران برگزار کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید