تغییرات کنکور سراسری 1401

0
360534
تغییرات کنکور سراسری 1401

تغییرات کنکور سراسری 1401/ ابلاغیه مرتبط با کنکور سراسری 1402 قطعی است

پورعباس رئیس سازمان سنجش در مورد تغییرات اخیر مرتبط با کنکور سراسری 1401 بیان کرد: سؤالات آزمون سراسری 1401 به‌صورت محتوایی خواهد بود.
وی افزود: این سؤالات کاملاً از کتب درسی دانش‌آموزان انتخاب خواهد شد.
پورعباس بیان کرد: این سؤالات کاملاً از کتب درسی دانش آموزان انتخاب خواهد شد.
وی تأکید کرد: در کنکور سراسری امسال، تأثیر معدل 40 درصد است درحالی‌که این درصد در سال گذشته 30 درصد بوده است؛ علاوه بر این، طبق سیاستگذاری‌ها و ضوابط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، تأثیر امتحانات نهایی پایه دوازدهم کنکور سراسری در سال 1402، 60 درصد است؛ این در حالی است که در سال 1401 تأثیر نمرات پایه دوازدهم، طبق مصوبه 40 درصد بوده است.
عبدالرسول عباس‌پور در مورد تغییر در سهمیه‌های مرتبط سال امسال بیان کرد: تغییر در سهمیه‌ها مرتبط با امسال نیست و تغییر سهمیه ها مرتبط با امسال نیست و در این مورد تصمیمی گرفته نشده است. وی در این مورد بیان کرد: آزمون امسال به‌مانند سال گذشته برگزار خواهد شد با این تفاوت که در این آزمون دروس عمومی حذف خواهد شد.
طبق گفته رئیس سازمان سنجش در مورد تغییرات مرتبط با دفترچه کنکور سراسری، دفترچه اختصاصی داوطلبین ریاضی و علوم‌تجربی امسال شامل 3 دفترچه است.
پورعباس بیان کرد: زمانی که در اختیار هریک از داوطلبین قرار می‌گیرد 80 دقیقه است.
لازم به توضیح است طبق بررسی‌های سازمان سنجش، کمترین داوطلبین مرتبط با رشته ریاضی و بیشترین آن‌ها مرتبط با رشته تجربی بوده‌اند.
منصور کسائیان؛ قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع کشور بیان کرد: در سال 1402، برگزاری کنکور به‌صورت دومرحله‌ای خواهد بود.
پورعباس نیز اضافه کرد: از سال 1402 تمام داوطلبین برای پذیرش در دانشگاه باید دارای سابقه تحصیلی باشند.
گفتنی است سابقه تحصیلی شامل دروس عمومی و دروس تخصصی سال آخر مدرسه است که از طریق وزارت آموزش و پرورش به‌صورت همگانی از تمام دانش‌آموزان گرفته می‌شود.
لازم به ذکر است طبق مصوبات شورای سنجش، سوابق تحصیلی برای رشته‌های محل‌هایی که متقاضی زیادی ندارند اعمال خواهد شد؛ هم چنین برای رشته محل‌هایی که متقاضی زیادی دارند نمره کل نهایی در نظر گرفته می‌شود، منظور از نمره نهایی حاصل نمره کل آزمون اختصاصی و نمره کل سابقه تحصیلی است.
گفتنی است مطابق تبصره 2 سازمان سنجش و آموزش کشور، در برخی دانشگاه‌ها برای رشته‌هایی چون تربیت‌بدنی یا برخی رشته‌های هنر، علاوه بر آزمون سراسری، آزمون عملی و تشریحی نیز لحاظ خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید