رونمایی از پوستر دومین کنگره ملی شهدا

0
360485
رونمایی از پوستر دومین کنگره ملی شهدا

رونمایی از پوستر دومین کنگره ملی شهدا

از پوستر فراخوان دومین کنگره ملی شهدای خوزستان رو نمایی شد.
به نقل از تسنیم حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه‌ کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از این پوستر، خوزستان را معدن خاطرات دفاع مقدس عنوان و خاطرنشان کرد: آن‌ چه در تاریخ ثبت می‌شود و آیندگان به آن استناد می‌کنند مکتوباتی است که از شهدا باقی خواهد ماند لذا برگزاری این کنگره اقدام ارزش‌مندی در تاریخ خوزستان به شمار می‌آید.

به گفته رضا کلاه کج این کنگره با موضوع دفاع مقدس، جهاد و شهادت و با محور شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان، خانواده شهدا و شهدای امنیت، مرزبانی، مبارزه با مواد مخدر، جهادگر، سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و شهدای محور مقاومت و سایر آثار مرتبط برگزار می‌شود و کمیته تالیف و تدوین و نشر این کنگره به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان است.

وی با اشاره به برگزاری این کنگره همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال آتی افزود: این کنگره در حوزه های شعر، ترانه، سرود، خاطره، داستان، کودک و نوجوان، طرح‌‌های علمی و پژوهشی، فیلم‌نامه، نمایشنامه، خاطرات خود نوشت، زندگی‌نامه، آثار ترجمه شده، تاریخ شفاهی رزمندگان اشخاص و فرماندهان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: به بهانه برگزاری این کنگره نقش‌آفرینی‌های سردار سلیمانی در بحران‌های خوزستان نیز به رشته تحریر در خواهد آمد.

گفتنی است، آثار ارسالی توسط کمیته تالیف، تدوین و نشر ارزیابی و پس از آن منتشر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید