بازوان قدرتمند سلامت خوزستان + مصاحبه با امیر حسنوند

1
360727
بازوان قدرتمند سلامت خوزستان + مصاحبه با امیر حسنوند

بازوان قدرتمند سلامت خوزستان

مصاحبه با امیر حسنوند

بسم الله الرحمن الرحیم
بنده امیر حسنوند هستم فارغ التحصیل رشته کارشناسی رادیولوژی از دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی شاپور اهواز و علاوه بر حضور در بخش رادیولوژی بیمارستان رازی اهواز چندی پیش به عنوان رابط معاونت سلامت سپاه حضرت ولیعصر (ع) استان خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز معرفی شدم.
لازم است خدمت شما عرض کنم مطالبی که در این مصاحبه بیان خواهم کرد با نگاه کارشناسی و توجه به مشاهدات و‌ بررسی های دراز مدت است و مربوط به دوره مدیریت اشخاص مختلف نیست.

وضعیت خدمات‌دهی در زمینه بهداشت و درمان استان خوزستان رو در حالت کلی چطور ارزیابی میکنید؟

حقیقتا با نگاه به ظرفیت های استان خوزستان در حوزه های مختلف و بررسی شرایط فعلی این استان متوجه خواهیم شد تا رسیدن به جایگاهی که مورد رضایت عموم مردم باشد، فاصله بسیار است و بدون شک یکی از مهم ترین عرصه هایی که نیاز به تلاش و کوشش فراوان برای رسیدن به وضعیت مطلوب دارد همین حوزه بهداشت، درمان و سلامت عمومی استان خواهد بود.

به نظر بنده مهم ترین مواردی که موجب نارضایتی مردم استان خوزستان از میزان ‌کیفیت خدمات دهی در زمینه بهداشت و‌ درمان شده است را باید به صورت ریشه ای بررسی کرد تا بتوان به تمرکز مدیران مربوطه بر روی این مشکلات نتیجه ای را حاصل نمود، اگر بخواهم مهم‌ترین موارد را برای شما بازگو کنم میتوان به تبعیض و عدم توازن و رعایت عدالت در تقسیم امکانات، تجهیزات و‌ منابع مالی و انسانی در سطح شهرستان های استان، عدم نگهداری و محافظت اصولی از تجهیزات و وسایل موجود در مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه، عدم اتمام پروژه هایی که در ادوار مختلف با توجه به نیاز مردم و ‌منطقه تعریف شده بود و عدم برخورد لازم و کافی با متخلفین در جایگاه های مهم مدیریتی که باعث افت عملکرد نیرو های توانمند و کاربلد شده است، اشاره کرد.

 

با توجه به موج جدید کرونا چه اقداماتی از جانب دانشگاه علوم پزشکی اهواز صورت پذیرفته؟

مطابق آخرین اخبار و‌ مشاهدات بنده هشدار های لازم و جدی در زمینه آماده باش و فراهم‌ نمودن نیرو ها، تجهیزات، دارو‌های لازم و …. به کلیه مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه در سطح استان داده شده است و جلسات هماهنگی ستاد کرونای استان با حضور مدیران مربوطه مرتباً در محل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می‌شود.

 

با توجه به اینکه شما رابط معاونت سلامت سپاه و دانشگاه علوم پزشکی هستید، همکاری این دو ارگان چقدر افزایش پیدا کرده برای مقابله با کرونا؟

قبل از اپیدمی کرونا به صورت کلی میان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت محور های مشترکی برای فعالیت وجود داشت اما با آغاز بحران کرونا میزان هماهنگی برای انجام اقدامات پیشگیرانه و مشترک به اوج ‌رسید و به فضل خداوند با همکاری این دو مجموعه همکاری های موثری در سطح استان ها صورت پذیرفت. سپاه استان خوزستان نیز همکاری و هماهنگی خوبی را با دانشگاه علوم پزشکی اهواز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی، ایجاد بخش icu کووید در بیمارستان شهید بقایی سپاه و بستری مبتلایان به کرونا، اعزام ‌نیرو جهت استقرار در مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه همچون بیمارستان های رازی و طالقانی، تشکیل و تجهیز نقاتگاه های کرونایی در مراکزی مشخص همچون بیمارستان سلامت و …. داشت.

ادامه مصاحبه با امیر حسنوند

مصاحبه با امیر حسنوند رابط معاونت سلامت سپاه حضرت ولیعصر (ع) استان خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز

گروه های جهادی سپاه هنوز هم پای کار هستن برای مقابله با کرونا؟

باتوجه به انجام واکسیناسیون گسترده و آشنایی هرچه بیشتر کادر درمان با ویروس کرونا و همچنین تضعیف سویه های جدید این بیماری هنوز استان وارد مرحله بحرانی نشده است و دانشگاه علوم پزشکی اهواز توانسته است شرایط فعلی را کنترل و مدیریت کند اما در صورت بحرانی شدن شرایط و نیاز دانشگاه به نیرو و تجهیزات، همه همکاری هایی که از جانب سپاه، بسیج و گروه های جهادی تحت امر ایشان در موج های قبلی کرونا صورت پذیرفت، در صورت نیاز مجددا با دستور فرماندهی محترم سپاه استان انجام خواهد شد.

 

وضعیت فعلی کرونا و سایر بیماری های واگیر‌دار در خوزستان به چه صورت هستش؟

در حال حاضر آمار ابتلا به کرونا در استان خوزستان بالاست و ما در حال حاضر گرفتار موج دیگری از کرونا در سطح استان شده ایم اما موارد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در مقایسه با موج های قبلی بسیار کاهش محسوسی داشته است که بدون شک می‌توان این دستاورد را از برکات انجام واکسیناسیون گسترده دانست و در پاسخ به وضعیت شیوع سایر بیماری های واگیر هم مورد خاصی ازجانب معاونت بهداشت دانشگاه به صورت رسمی گزارش نشده است و از مردم شریف استان خوزستان نیز انتظار می‌رود با توجه به اطلاعیه های رسمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، منابع نامعتبر خبری را در اولویت اخبار شیوع بیماری ها قرار ندهند.

 

 با توجه به پیک جدید کرونا مراکز بهداشتی و درمانی خدمات تست و درمان رو هنوز هم کاملا رایگان انجام میدن؟

بله انجام تست های کرونا در مراکز بهداشتی و‌ درمانی تحت نظر دانشگاه علوم ‌پزشکی در سطح استان خوزستان رایگان است اما همچون پیک های سابق خدمات مربوط به اقدامات تشخیصی و درمانی در بیمارستان های دولتی هزینه هایی دربر دارد که اکثر این موارد تحت پوشش های بیمه ای قرار گرفته اند.

مصاحبه با امیر حسنوند

 سپاه مرکز درمانی رو برای حمایت علوم پزشکی قرار داده؟

خیر در حال حاضر به دلیل عدم درخواست و‌ نیاز دانشگاه، بیمارستان خاصی به منظور پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی در محور هماهنگی و برنامه های مشترک سپاه و دانشگاه قرار نگرفته است زیرا ظرفیت فعلی تخت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت مناسبی قرار دارد و‌ در صورت درخواست و نیاز همچون موج های قبلی کرونا احتمال تخصیص مراکز درمانی سپاه برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی وجود دارد که فرماندهی محترم سپاه استان در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.

 

مصاحبه با امیر حسنوند کارشناس رادیولوژی از دانشگاه علوم ‌پزشکی جندی شاپور اهواز

 توصیه های کرونایی

به عنوان عضو کوچکی از کادر ایثارگر درمان استان‌ و همچنین بیمارستان سانتر کرونای خوزستان و با توجه به نظر اساتید و‌ کارشناسان‌ حوزه بهداشت، مهم ترین توصیه که به هم استانی ها میتونم داشته باشم تزریق دوز های یاداور واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک خواهد بود که متاسفانه مطابق آمار درصد استفاده از ماسک در برخی مناطق حاشیه اهواز تا ۳ درید نیز کاهش پیدا کرده است.

در آخر هم از زحمات شما جهت فراهم نمودن مقدمات این برنامه و امکان گفت‌و‌گو با هم استانی های عزیز نهایت تقدیر و تشکر را به عمل می‌آورم.

 

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید