بی توجهی به حوزه کودک و نوجوان آسیب زاست

0
360489
بی توجهی به حوزه کودک و نوجوان آسیب زاست

بی توجهی به حوزه کودک و نوجوان آسیب زاست

وحید کیانی در نشست خبری نمایشگاه هفته دولت در اهواز اظهار داشت: کانون پرورش فکری مجموعه با کیفیت و ارزان قیمت و از مربیان متخصص بهره‌مند است و افراد برجسته ای از این کانون برخاسته‌اند که باید از این نفرات به کیانوش عیاری، شهید جمال‌پور و شهید مراداسکندری پ دکتر اردشیر ساکی و چند نفر دیگر اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر در اهواز در نقاط مختلف کانون پرورش فکری نداریم که انتظار می‌رود در منطقه کیانپارس ، زیتون و کوروش مراکز کانون پرورش فکری دایر شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای راه اندازی متعدد مراکز وجود ندارد از دفاتر تسهیلگری شهرستان اهواز استفاده کردیم و یک اتاق را به مرکز کانون پرورش فکری تبدیل کردیم و مربیان کانون را شناسایی کردیم و برای کودکان و نوجوانان این دفاتر را راه اندازی کردیم و امروز نیز در منطقه زوویه و روز گذشته نیز در منطقه خروسی یک دفتر راه اندازی  شد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان نگاه خود را نسبت به حوزه کودک و نوجوان جدی‌تر کنند؛ در مراکز کلانشهرهای ایران اتفاقات خوبی در حوزه کودک و نوجوان مشاهده می کنیم اما در شهر اهواز که ظرفیت های بالایی دارد، خبری از توجه به این حوزه نیست ؛ در این زمینه بارها پیگیری کردیم و نامه رسمی زده ایم اما متاسفانه به هر دلیلی پاسخ مثبتی دریافت نکردیم. در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت ها نیز به رغم پیگیری‌های مستمری که داشتیم هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

کیانی تصریح کرد: جامعه نخبگان ما در حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند کودکان با استعداد را شناسایی کنند تا بتوانیم برای ایران اسلامی و بخصوص خوزستان سرمایه‌های ارزشمندی را تربیت کنیم اما بی تفاوتی، بی تدبیری و بی توجهی در حوزه کودک و نوجوان باعث شده بسیاری از کودکان و نوجوانان نتوانند از این امتیازات بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: با توجه به این مسائل تلاش‌های خود را در حوزه‌های مختلفی توسعه دادیم که حضور کتابخانه ها در مناطق منطقه مرزی و محروم در سال‌های اخیر راه اندازی شده است که خدمات کانون پرورش فکری را به این مناطق منتقل کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: برنامه توسعه ششم دولت را موظف کرده است که به کانون پرورش فکری در مناطق مرزی و مناطق عشایری و محروم و کتابخانه‌های و مراکز فرهنگی ظرفیت های ممکن را ایجاد کند اما در سند توسعه ششم محقق نشدن است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تجمع سارقان و معتادان متجاهر و سگ های ولگرد و همچنین سرقت از مراکز کانون ها باعث شده که نتوانیم آن گونه که انتظار می‌رود از این ظرفیت برای کودکان و نوجوانان استفاده کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال جاری حدود 200 برنامه با کیفیت فرهنگی در سطح استان داشتیم که این نشان دهنده تلاش فعالان حوزه فرهنگ در این حوزه است.

مدیر‌کل کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: از دستگاههای اجرایی و استانداری و دیگر شرکت‌های صنعتی و دارای ظرفیت خوزستان خواستاریم تا مدل واقعی و عینی کمک های خود را در حوزه کودکان و نوجوانان ارائه دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید