افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تا نیمه اردیبهشت 1401

0
360559
افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان

افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تا نیمه اردیبهشت 1401 تمدید شد

طبق اعلام علی اصغر بیات، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران، حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ ماه 1401 افزایش می‌یابد.

وی افزود: این افزایش قیمت 57/4 درصد است، درحالی‌که افزایش برای سایر سطوح  38 درصد به علاوه 515 هزار و 166 تومان مبلغ تعیین شده است.

وی بیان کرد: این مبلغ به بازنشستگان تأمین اجتماعی که مشمول قانون کار هستند تسری می‌یابد.

عیوضی، عضو هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی بیان کرد: این افزایش شامل نیروهای مسلح و نیز شرکت‌های دولتی نیز است، وی افزود: افزایش مستمری آنها 10 درصد است.

علی‌اصغر بیات رئیس کانون بازنشستگان کشور در مورد ابهام مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری ‌بگیران تأمین اجتماعی در سال جاری بیان کرد: ”  افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری با توجه به مصوبات شورای عالی کار – ماده 11 و 96 تأمین اجتماعی و ماده 41 قانون کار انجام خواهد شد و هیچ مانعی دراین‌خصوص وجود ندارد”.

حسین سوری فعال صنفی بازنشستگان کشوری، در اخبار پیشین، در مورد دو فقره افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 خبر داده بود و چنین اعلام کرد: “افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان، مرتبط به کلیه دستگاه‌هاست و به‌سهولت قابل پرداخت است”.

وی پیش‌تر در مورد افزایش مستمری بازنشستگان بیان کرد: ” افزایش این رقم برای تمامی گروه‌های حقوق بگیر، 10 درصد است که در فروردین‌ماه 1401 پرداخت می‌شود و دلیلی برای تعویق آن وجود ندارد”.

هم چنین، تصمیم مجلس در مورد افزایش مستمری حقوق بگیران در فروردین 1401، قرار بر این بود که افزایش مستمری در فروردین ماه سال جاری اعمال شود، حال آن که طبق اعلام رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان تا نیمه اردیبهشت‌ماه به تعویق افتاد.

حال امید است این افزایش قیمت مستمری در نیمه اردیبهشت ماه صورت گیرد و مجدد، بدقولی‌هایی برای بازنشستگان عزیز کشور در تصمیم‌گیری دولتمردان صورت نگیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید