کاهش یا افزایش قیمت ها در ماه رمضان

0
360513
کاهش یا افزایش قیمت ها در ماه رمضان

مروری بر کاهش یا افزایش قیمت ها در ماه رمضان

  • وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: روغن کلزا به بیش از 23 هزار تومان افزایش یافت.
  • سخنگوی انجمن صنایع لبنی از ثابت بودن قیمت لبنیات تا آخر ماه رمضان خبر داد، وی افزود: قیمت لبنیات تا آخر ماه رمضان تغییری نخواهد کرد، در ادامه بیان کرد: قیمت اقلام ضروری تغییری نکرده و فقط دو برند افزایش پیدا کرده است که با تذکرات بهداشت به قیمت قبل بازمی‌گردد.
  • یزدان‌پناه، مدیرعامل مرکز تجارت بین‌الملل بیان کرد: برنج سال جدید در قیمت های پایین تری عرضه خواهد شد، به گزارش بازار قیمت برنج طارم در بازار 84 تا 100 هزار تومان به فروش می‌رسد درصورتی که باید قیمت این برنج 35 تا 40 هزار تومان باشد.
  • قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص افزایش قیمت بیان کرد: قیمت شکر در چند روز گذشته با نوسان مواجه بود و حتی تا کیلویی 23 هزار تومان بالا رفت اما دولت برای طرح رمضان قیمت را کاهش داد. وی افزود: قیمت شکر امروز 16 هزار و 350 تومان است، وی بیان کرد: شکر برای ماه رمضان در بسته های یک کیلوگرمی توزیع می‌شود.
  • رئیس اتحادیه بازار فروشان بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه، قیمت گوجه فرنگی کاهش می‌یابد و با قیمت کمتر از 100 هزار تومان به فروش می‌رسد.

براین‌اساس، مسئولان و وزیران هریک در مورد گرانی و یا کاهش قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان نظریاتی بیان کردند:

  • سخنگوی انجمن صنایع غذایی بیان کرد: در رابطه با اصطلاح قیمت‌ها در آینده نزدیک تصمیماتی اتخاذ می‌شود که این افزایش قیمت، تقصیر دولت است و به تورم باز می‌گردد. وی در این باره اشاره کرد: لازم است سیاست‌های جدید در مورد قیمت‌ها اتخاذ شود تا از دهک‌های پایین حمایت شود.
  • حسنی دبیر اتحادیه بنکداران بیان کرد: بر اساس تصویب طرح برخورد با گران‌فروشی در ماه مبارک رمضان، به‌تمامی واحدهای بازرسی و نظارت به سراسر کشور دستور داده شده است با گران‌فروشان برخورد شود.
  • رئیس دولت سیزدهم در مورد گرانی‌های اخیر بیان کرد: برخی افراد با گرانی و سوداگری به مردم اجحاف داشته و آن‌ها را ناامید می‌کنند، درحالی‌که مسئولان دولتی در خبری که در چند روز گذشته بیان کردند: قیمت‌ها باید به قبل بازگردد اما هنوز بازاریان این فرمان را تبعیت نکرده‌اند.

این در حالی است که پیش‌تر نیز جلسه‌ای مبتنی بر کاهش قیمت‌ها صورت‌گرفته است و معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه‌ای در خصوص افزایش قیمت‌ها بیان کرده است: باید محکم و با جدیت پای کنترل قیمت‌ها ایستاد.

حال امید است ثبات قیمت در سال جدید داشته باشیم و بیش از این افزایش قیمت‌ها بر مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد فشار نیاورد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید